سند کمک ۴۰ میلیارد دلاری زده شد

۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ۱۵:۰۲ چاپ کد خبر: 167416
[ad_1]

توافق آمریکا و کره جنوبی، کمک آمریکا به اوکراین و توفان در هند، از جمله سوژه های روزنامه های امروز جهان است.

به گزارش ایسنا، آنچه در ادامه این مطلب می خوانید، مروری بر مهمترین عناوین خبری روزنامه های جهان در روز دوشنبه ـ دوم خرداد ماه ـ به روایت آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ است:


 توافق با کره جنوبی

سند کمک ۴۰ میلیارد دلاری زده شد


روزنامه های آمریکا از توافق آمریکا و کره جنوبی می گویند.
یو اس تودی نوشت: آمریکا و کره جنوبی، در پاسخ به اقدام های نظامی در منطقه، از حمله پرتاب موشک ها، توافق کردند تا به تمرین های نظامی مشترک دست بزنند. در مانورهایی که به توسعه تجهیزات موشکی و هسته ای خود خواهند پرداخت. جو بایدن،  در سفر به آسیا، بر این توافق، اصرار خواهد ورزید. وی با یون سوک یل رئیس جمهور کره جنوبی دیدار خواهد داشت.
جو بایدن گفته است در شرایطی خاص، می تواند با کیم جنگ اون رهبر کره شمالی هم دیدار داشته باشد.


کمک چهل میلیاردی

سند کمک ۴۰ میلیارد دلاری زده شد


روزنامه های آمریکا، نگاه به رخدادهای دیگر هم دارند. واشنگتن تایمز  نوشت: جو بایدن سند کمک چهل میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین را امضا کرد. با این همه زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین می گوید: فقط دیپلماسی می تواند، جنگ را در اوکراین، به پایان ببرد. کمک چهل میلیارد دلاری آمریکا، خرید تجهیزات، آموزش نظامی و آذوقه را شامل می شود.

در نگاه دیگر، توفان و گردباد جنوب کالیفرنیا را در هم کوبید. یک کشته و هشت مجروح به جا گذاشت.


توفان مرگبار

سند کمک ۴۰ میلیارد دلاری زده شد


بیداد توفان، نگاه نخست روزنامه های هند است و با آن ها روزنامه های انگلیس. گاردین نوشت: توفان و سیل در بنگلادش و هند، ده ها کشته و میلیون ها تن را جابه جا کرد. هزاران روستا، کم نظیرترین سیل را در بیست سال گذشته، شاهد شدند.  باران های سنگین پنجاه و هشت قربانی داشت. دو میلیون تن هم جابه جا شدند. ایالت آسام در مرز بنگلادش، شاهد بیش ترین آسیب بود.

در حاشیه خبرهای امروز آمده است:
 

داروی ریه برای استخوان
بخش دانش روزنامه گاردین نوشت: در پژوهش پزشکی و آزمایش بر موش ها، امید مداوای بیماران و آسیب دیدگان از صدمه در ستون فقراتشان به چشم می آید. غریب ترین اتفاق موثر بودن داروی بیماری های ریه در این پژوهش برای درمان آسیب های ستون فقرات است. داروی موسوم به ان.زد.دی ۱۲.۳۶ مصرف این دارو هشتاد و پنج درصد آسیب دیدگان ستون فقرات را قادر به حرکت ساخت. در انگلیس فقط سالی دو هزار و پانصد تن با آسیب دیدن ستون فقرات، قادر به حرکت نیستند.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان