[ad_1]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصر شنبه به وقت تهران در توییتی به گفت وگوی تلفنی خود با رئیس دستگاه دیپلماسی ایران و لزوم تلاش برای احیای برجام اشاره کرد.

به گزارش منابع خبری «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی در این زمینه نوشت: «با "حسین امیرعبداللهیان"، وزیر خارجه ایران درباره رسیدگی به مسائل  دوجانبه ضروری و اتخاذ گام های بعدی برای احیای برجام گفت وگو کردیم. مهم است که حرکت کنیم. هرچه بیشتر منتظر بمانیم به سرانجام رساندن مذاکرات دشوارتر می شود.»

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در تماس تلفنی جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره آخرین تحولات مربوط به مذاکرات وین برای لغو تحریم ها و مهمترین تحولات بین المللی از جمله بحران اوکراین گفت وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت وگو، با اشاره به سفر اخیر «انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین به تهران گفت: «در سفر انریکه مورا ابتکاراتی مورد بررسی قرار گرفته است. »

گفتنی است، «سعید خطیب زاده » سخنگوی وزارت خارجه ایران پیش از این گفته بود که ایران در سفر مورا به تهران ابتکاراتی را پیشنهاد داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مذاکرات انریکه مورا در تهران را بسیار جدی و معطوف به نتیجه و همراه با ابتکارات خاص از سوی ایران عنوان کرد و گفت: «برخی راه حل ها پیشنهاد شد و اگر آمریکا پاسخ دهد می توانیم به وین برگردیم. »

امیرعبداللهیان در گفت وگو با بورل با اشاره به جدی بودن جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافق قوی و پایدار گفت: «ایران حسن نیت و اراده لازم را برای رسیدن به یک توافق داراست.»

وزیر امور خارجه کشورمان در همین زمینه از تلاش های سازنده جوزپ بورل و انریکه مورا تشکر کرد.

انریکه مورا اخیرا و در پی توافق تلفنی بورل و امیرعبداللهیان به تهران سفر و با علی باقری مذاکرات مفصلی داشت. پس از این سفر بورل مذاکرات مورا در تهران را مثبت خواند و از تداوم گفت وگوها خبر داد.

مذاکرات در وین بین هیأت های ایران و گروه ۱+۴ (انگلیس و فرانسه و روسیه و چین و آلمان) به همراه آمریکا برای لغو تحریم های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران و احیای برجام، ۱۱ مارس (۲۱ اسفند ماه) دچار وقفه شد و هنوز بسیاری از مسائل و موضوعات به صورت حل نشده باقی مانده است و مقام های ایرانی گفته اند که تا زمانیکه این موضوعات رفع نشود، عجله ای برای توافق با غرب ندارند.

انتهای پیام/


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان