[ad_1]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که بحران اوکراین ادامه دارد «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه (امروز) تازه ترین اطلاع رسانی این وزارتخانه درباره وضعیت میدانی درگیری ها را ایراد کرد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که از آغاز «عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین»، نیروهای روسیه تقریبا هزار پهپاد اوکراینی را نابود کرده اند.

به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، ایگور کوناشنکوف در نشست خبری روز یکشنبه (امروز) در مسکو تصریح کرد: «در مجموع، از آغاز عملیات نظامی ویژه، نیروهای مسلح روسیه ۱۷۴ هواپیما، ۱۲۵ بالگرد، ۹۷۷ پهپاد، ۳۱۷ سامانه موشکی ضدهوایی، ۳۱۹۸ تانک و سایر خودروهای زرهی جنگی، ۴۰۸ سامانه راکت انداز چند منظوره، ۱۶۲۲ قبضه توپخانه و خمپاره و همچنین ۳۰۷۷ خودروی نظامی ویژه را منهدم کرده اند».

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، نیروی هوایی این کشور شب گذشته (شنبه شب) ۲۶ مرکز پرسنل و تجهیزات نظامی را هدف قرار داد و سه مرکز کنترل و یک انبار مهمات را از بین برد.

ایگور کوناشنکوف همچنین خبر داد، روسیه با موشک های هدایت ‍شونده با دقت بالا به 13 مرکز پرسنل و تجهیزات نظامی اوکراین حمله و چهار انبار مهمات را منهدم کرد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: «در نتیجه این حملات بیش از ۲۱۰ ملی گرای (اوکراینی) کشته و 38 واحد تجهیزات نظامی اوکراین از کار افتاده است».

این ژنرال روس همچنین خبر داد که سامانه پدافندی این کشور شب گذشته دو موشک شلیک شده ارتش اوکراین را که از «اسمرچ» شلیک شده بودند، رهگیری کرد.

اطلاع رسانی تازه سخنگوی وزارت دفاع روسیه درباره تحولات میدانی جنگ با اوکراین در شرایطی انجام شده که مسکو از تاریخ  ۲۴ فوریه 2022 (پنجم اسفند ماه سال ۱۴۰۰) در حال انجام «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» است.

مقام های ارشد مسکو بارها اعلام کرده اند که این عملیات به درخواست کمک جمهوری های «لوهانسک» و«دونستک» از روسیه انجام شده و هدف از آن «خلع سلاح» و «نازی زدایی» کردن اوکراین است.

انتهای پیام/م


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان