[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله رسول فلاحتی در دیدار مدیرعامل و معاونان شرکت توسعه کاربرد پرتوهای سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به پیشرفت و رشد جمهوری اسلامی در سایه وجود جوانان هوشمند در عرصه های مختلف، اظهار کرد: رتبه علمی ایران اسلامی از رتبه ۷۴ در سال ۱۳۵۷ به رتبه ۱۸ جهانی ارتقا پیدا کرده است.

وی به پیشرفت های خوب جمهوری اسلامی ایران با ورود به باشگاه هسته ای جهانی اشاره کرد و افزود: پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران سبب شگفتی جهانیان شده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه فناوری هسته ای در تمام لایه های زندگی مردم حضور جدی دارد، تصریح کرد: یکی از راهکارهایی که زندگی مردم در سال های آینده را تقویت می کند استفاده از فناوری هسته ای است.

آیت الله فلاحتی، خواستار استفاده از ایده پردازان دانشگاهی در اجرای برنامه ها شد و بیان کرد: صنعت هسته ای به معنای حضور در لایه های مختلف زندگی بشر است بنابراین فناوری هسته ای باید به مردم بهینه زندگی کردن را آموزش داده شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر ضرورت جذب جوانان صاحب ایده و اراده تاکید کرد و گفت: صنعت هسته ای تمام لایه های سلامت، پزشکی، زراعت را فرا گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت فناوری هسته ای در تولید محصولات کشاورزی، اضافه کرد: راهی نداریم به غیر آنکه کشاورزی را از حالت کشت سنتی خارج کرده و به صورت صنعتی و دانش بنیان انجام دهیم.

سید پژمان شیرمردی مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوهای سازمان انرژی اتمی ایران نیز در دیدار مذکور به قابلیت های استان گیلان در عرصه سلامت و کشاورزی اشاره کرد و گفت: استفاده از فناوری هسته ای در حوزه های کشاورزی و پزشکی گیلان را در برنامه داریم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان