[ad_1]

امروز رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمیاندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند که میان مسئولان گروکشی نباید وجود داشته باشد. امروز همچنین انتخابات رئیس و هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی برگزار شد و قالیباف برای سال سوم در ریاست مجلس یازدهم ابقا شد. امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان نیز برای شرکت در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد راهی سوییس شد.

به گزارش ایسنا، امروز نمایندگان مجلس به دیدار رهبر انقلاب رفتند. امروز همچنین رئیس جمهور در جلسه هیات دولت به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و وزیر امور خارجه مأموریت داد بدون فوت وقت، در ارتباط و سفر به کشورهای همسایه که مبدأ و منشأ آلاینده ها هستند، موضوع را از طریق مذاکره با آنها حل و فصل کنند.

مراسم تشییع شهدای خلبان نیروی هوایی ارتش هم در اصفهان برگزار شد.

در ادامه مهمترین اخبار سیاسی در روز چهارشنبه 4 خرداد را مرور می کنیم.

انتخاب رئیس و هیات رئیسه مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۱۲ عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم در سومین سال فعالیتش را مشخص کردند. هیات رییسه جدید نسبت به سال گذشته با تغییراتی مواجه شده است.

محمدباقر قالیباف با ۱۹۴ رای از ۲۸۱ رای مأخوذه، به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.فریدون عباسی، مرتضی آقاتهرانی و الیاس نادران نیز از دیگر کاندیداهای ریاست مجلس شده بودند که عباسی ۳ رای، آقاتهرانی ۵۳ رای و نادران ۲۱ رای بدست آوردند. آرای باطله نیز ۱۰ رای بود.

قالیباف ماند/ امیرعبداللهیان رفت/رئیسی ماموریت و رهبری تذکر دادند

در جریان برگزاری انتخابات، علی نیکزاد و عبدالرضا مصری نیز به عنوان نواب رئیس انتخاب شدند.

همچنین سیدنظام الدین موسوی، علیرضا سلیمی و محمدرضا دشتی اردکانی به عنوان سه ناظر هیات رییسه انتخاب شدند.

در این جلسه همچنین محسن دهنوی، حسینعلی حاجی دلیگانی، محمد رشیدی، کریمی فیروزجایی، احمد امیرآبادی و احمد نادری نیز به عنوان دبیران هیات رییسه انتخاب شدند.

رهبر انقلاب: گفتیم مجلس انقلابی، یک عده خوششان نیامد

امروز همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دیدار رهبر انقلاب رفتند. حضرت آیت الله خامنه ای در  بخش هایی از این دیدار گفتند: ما گفتیم مجلس انقلابی! یک عده ای خوششان نیامد. خب ولی ما حقیقت را گفتیم حالا بعضی ها خوششان می آید، بعضی ها خوششان نمی آید، عیبی ندارد؛ حقیقت همین بود که این مجلس با شعارهای انقلاب تشکیل شد. مردم نگاه کردند گزینه هایی را انتخاب کردند که حرکت شان، جهت گیری شان، شعارشان، حرفشان حرف انقلاب بود.

ایشان افزودند: شعارهای انقلاب به نفع کشور است برخلاف کسانی که می خواهند وانمود کنند که آقا انقلاب دردسرِ برای کشور است، نه بعکس انقلاب و شعارهای انقلابی و آرمانهای انقلابی -که البته هنوز به آرمانها نرسیدیم هنوز اما- توجه به این آرمانها و رفتن به سمت این آرمانها دوای درمان دردهای کشور است؛ دردسر نیست، رفع دردسر است.

حضرت آیت الله خامنه ای، انقلابی ماندن را مهم تر از انقلابی بودن خواندند.

رهبر انقلاب با اشاره به توصیه سابق خود به نمایندگان مبنی بر پرهیز از دخالت در انتصابات خاطرنشان کردند: رئیس مجلس گفتند بعضی از نمایندگان از این توصیه دلخور شده اند، در حالی که این توصیه به مصلحت خود شما است چرا که اگر در یک منطقه با پیشنهاد یا فشار یک نماینده، مسئولی منصوب شود اما عملکرد او مطلوب نباشد، مشخص نیست باید از چه کسی بازخواست شود.

انتشار بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت چهار هزار شهید روحانی

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار، بزرگداشت علما و روحانیون مجاهد و پیش قدم در کار خیر را اقدامی شایسته خواندند و گفتند: در دوره دفاع مقدس، طلبه های جوان علاوه بر کار تبلیغی و دینی، در صفوف مقدم میدان جنگ هم وارد شدند و تعداد زیادی از آنان نیز به شهادت رسیدند.

قالیباف ماند/ امیرعبداللهیان رفت/رئیسی ماموریت و رهبری تذکر دادند

رهبر انقلاب، جهاد و شهادت را فرهنگی ریشه دار در حوزه های علمیه دانستند و با برشمردن مصادیقی از علمای شهید  شیعه و سنّی، افزودند: شهیدِ روحانی یعنی کسی که با جان خود وارد میدان دعوت به خیر می شود و امروز نیز به تقویت این روحیه در بین طلاب و فضلای جوان نیاز داریم.

 ماموریت رئیسی به سازمان محیط زیست و وزارت خارجه برای مقابله با ریزگردها

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز چهارشنبه هیأت دولت با اشاره به افزایش آلودگی هوا، سلامتی مردم را موضوعی حیاتی عنوان کرد و اظهار داشت: مردم نمی توانند هر روز شاهد چنین وضعیتی باشند و لذا از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و وزیر خارجه می خواهم که بدون فوت وقت در مذاکره با کشورهای همسایه که منشا این آلاینده ها هستند، موضوع را حل و فصل کنند.

قالیباف ماند/ امیرعبداللهیان رفت/رئیسی ماموریت و رهبری تذکر دادند

همچنین آیت الله ابراهیم رئیسی در نخستین کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی به صورت تصویری سخن گفت. او در این دیدار بیان کرد: امروز روحانیون، مشکلات معیشتی بسیاری داشته و کمترین میزان دریافتی، مربوط به طلاب و فضلای ماست؛ اما بیشترین حضور و جانفشانی و با مردم و در کنار آنان بودن را از روحانیون می بینیم.

تشییع شهدای خلبان نیروی هوایی

مراسم تشییع دو خلبان نیروی هوایی ارتش که در روز گذشته در سقوط جنگنده به شهادت رسیدند امروز در اصفهان برگزار شد.

ساعت ۸ صبح روزسه شنبه، ۳ خرداد یک فروند هواپیمای آموزشی اف-۷ پایگاه هشتم شکاری اصفهان در اطراف انارک نائین دچار حادثه شد و دو خلبان این هواپیما سرهنگ دوم زمانی و ستوان یکم بای به شهادت رسیدند.

سفر وزیر خارجه به سوئییس

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد "داووس" تهران را به مقصد سوئیس ترک کرد.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان