[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع فعالان فرهنگ و هنر ماسال اظهار کرد: شهرستان ماسال گنجینه ای از فرهنگ غنی گیلان زمین بوده و همواره از فرهنگ تالش به عنوان الگویی برای معرفی فرهنگ و هنر گیلان در عرصه ملی استفاده شده است.

وی با اشاره به محورهای گفتمان فرهنگی دولت سیزدهم، افزود: عدالت در توزیع امکانات و خدمات دولتی برای حوزه فرهنگ و هنر از برنامه های در دستور کار دولت سیزدهم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تاکید کرد: باید توزیع امکانات و خدمات دولت در بخش فرهنگ و هنر از مرکز استان خارج شده و به سمت شهرستان ها سوق داده شود چرا که رشت منابع کافی و سازمان های قدرتمند برای حمایت از هنرمندان را دارد.

ثقتی با اشاره به عدم رعایت عدالت در امکانات و خدمات دولت در سنوات گذشته، ادامه داد: پیشرانی مردم در بخش هنر یکی دیگر از موارد مورد تاکید دولت سیزدهم است به نوعی که در هنر از ظرفیت های مردمی برای پیشبرد اهداف فرهنگ و هنر کشور اقدام شده و دولت، تنها نقش تسهیل گر و پشتیبان را ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه باید منابع مالی و امکانات به دست هنرمندان سپرده شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از انجمن های فرهنگی و هنری به دست فراموشی سپرده شده، احیای انجمن های هنری و ادبی در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان قرار دارد.

ثقتی با تاکید بر لزوم بهره مندی همه هنرمندان و اهالی فرهنگ از مزایای صندوق هنرمندان، گفت: رویکرد وزارت ارشاد تقویت صندوق هنر است تا به این ترتیب کمک های لازم و ایجاد زیرساخت ها از طریق منابع این صندوق صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه صندوق هنرمندان علاوه بر کمک های بلاعوض، تسهیلات را نیز برای هنرمندان و همچنین زوج های هنرمند اختصاص می دهد، افزود: در دوران شیوع ویروس کرونا از سوی این صندوق چهار مرتبه کمک بلاعوض یک میلیون تومانی به افراد واجد شرایط انجام شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بازنشر اخبار در فضای مجازی و توسط رسانه هایی بدون مجوز را یکی از مشکلات اجتماعی جامعه امروز برشمرد و تصریح کرد: امروزه در فضای مجازی از برخی از مطالبه گری ها در فضای مجازی از سوی رسانه هایی صورت می گیرد که مجوز فعالیت قانونی را نداشته و امنیت روانی جامعه را نیز با انتشار برخی از اخبار برهم می ریزند.

ثقتی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مطالبه گری بر اساس رفتار قانونی استقبال می کند اما اجازه نمی دهد افرادی در پوشش رسانه، امنیت روانی جامعه را بر هم بریزند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان