[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله احمد پروایی ظهر جمعه در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در مصلای آستارا اظهار گرد: شرکت در مراسم اهل بیت (ع) از مصادیق بارز تعظیم شعائر الهی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از حضور پرشور مردم آستارا در مراسم عزاداری خیابانی به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع)، گفت: این حرکت بیانگر مودت و محبت نسبت به خاندان اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به نقش امام جعفر صادق (ع) در ترویج مذهب شیعه، افزود: اینکه با حضور امیر المومنین علی (ع)، امام صادق (ع) را مؤسس مذهب شیعه نامیدند دلیل آن به نقش آفرینی ایشان بر هدایتگری و هدایت جامعه و نقش آفرینی آن حضرت در ترویج و ارتقا مذهب تشیع بر می گردد.

آیت الله پروایی با بیان اینکه همه ائمه ما به نوعی رئیس مذهب ما هستند افزود: اما در بین ائمه، هر یک در عصر خود یک ابتکاری انجام دادند که آن ابتکار به نام آن امام شناخته می شود، لذا معرفی امام صادق (ع) به عنوان مؤسس مذهب نباید باعث نادیده گرفته شدن نقش سایر ائمه در مدیریت و ترویج مذهب شیعه شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری عصر امام صادق (ع) را عصر برخورد اندیشه ها توصیف کرد و گفت: تربیت ۴۰۰۰ شاگرد توسط این حضرت نشانگر جهت دهی به اسلام و حیات مجدد این مکتب در دوران رهبری جامعه اسلامی توسط ایشان بود.

وی به اهمیت نقش امام صادق (ع) در تبلیغ مکتب عاشورا اشاره کرد و افزود: اگر روشنگری های آن حضرت نبود شاید شناختی که امروز شیعه از مکتب عاشورا و امام حسین دارد را نداشت.

گفتنی است؛ در این مراسم مردم آستارا با پیاده روی از مقابل سپاه تا مصلی این شهر به عزاداری و سینه زنی پرداختند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان