[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی پیش از ظهر شنبه در جلسه هم اندیشی کنگره بین المللی شهید میرزا کوچک در دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، اظهار کرد: ساختار دبیرخانه کنگره بین المللی میرزا کوچک بر اساس تدوین ۲۰ برنامه فرهنگی تعریف شده است.

وی با اشاره به دعوت از هنرمندان سراسر کشور برای تولید و طراحی نشان این کنگره، افزود: در راستای برگزاری بهتر این کنگره برگزاری اجلاس چهارگانه در تهران، قم، کربلا و رشت در دستور کار قرار دارد.

ثقتی اضافه کرد: اجلاس تهران با حضور سفرا و وزرا و نمایندگان مجلس، با هماهنگی انجمن مفاخر و فرهنگستان زبان فارسی در برج میلاد برگزار و اجلاس قم نیز با محور مقاومت انجام می شود و برگزاری اجلاسی نیز در قالب همایش اربعین حسینی در شهر کربلای عراق با عنوان میرزا، نماد تاسی از امام حسین (ع) در دستور کار دبیرخانه این کنگره بین المللی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برپایی غرفه میرزاکوچک خان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، ادامه داد: در اجلاس دو روزه در تالار مرکزی رشت نیز علاوه بر سخنرانی یکی از سران قوای مقننه و یا قضائیه، و تقدیر از چهره ای شاخص فعال در عرصه نهضت جنگل، همایش علمی نیز توسط دانشگاه گیلان برگزار می شود.

ثقتی به برگزاری کنگره ملی شعر میرزا کوچک اشاره کرد و گفت: در این کنگره با فراخوان از هنرمندان نمایش کشور، نمایش هایی با موضوع میرزا کوچک و نهضت جنگل تولید و به صورت تئاتر خیابانی در گیلان به نمایش عموم در می آید.

وی با اشاره به راه اندازی ارکستر سمفونی ۱۲۰ نفره میرزا کوچک با استفاده از ظرفیت نوازندگان و موسیقیدانان بومی گیلان، افزود: کنگره بین المللی میرزا کوچک در نظر دارد مقبره میرزا کوچک جنگلی به مقبره فرهنگی تبدیل و نمایشگاه دائمی شهید کوچک جنگلی نیز در آن مکان دایر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به برگزاری رویداد ملی صنایع خلاق به مدت سه روز در مرکز نوآوری گیلان با موضوع تولید صنایع خلاق اشاره و تاکید کرد: در این رویداد سرمایه گذاران نیز برای حمایت از استارت آپ ها دعوت می شوند تا مبتکران علاوه بر نمایش تولیدات خود بازار مستقیمی نیز برای عرضه آن داشته باشند.

ثقتی با اشاره به برگزاری تورهای گردشگری میرزا در زمان برگزاری این کنگره از رشت تا مشهد میرزا، گفت: از تیرماه امسال با آموزش ۱۵۰ نفر به عنوان روایتگر نهضت جنگل، با بازگشایی مدارس در مهر ماه و نواخت زنگ میرزا، روایتگری نهضت جنگل توسط این افراد در مدارس به صورت جذاب اجرا می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: علاوه بر تألیف ۴۰ مورد کتاب به عنوان تعهدات کنگره بین المللی میرزا، نمایشگاه عکس و اسناد جنگل هم برپا می شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان