[ad_1]

تیراندازی در تهران/ توقیف نفتکش ایرانی توسط دولت یونان/ کلاهبرداری با عناوین نظامی و امنیتی/ حادثه متروپل آبادان/ واردات خودرو/بازدید سرلشکر باقری از یک پایگاه سری ارتش و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صفحات شخصی خود در توییتر به توقیف کشتی نفتکش ایرانی توسط دولت یونان و در اختیار قرار دادن نفت آن به آمریکایی ها و همچنین اقدام متقابل ایران در توقیف دو نفتکش یونان واکنش نشان دادند.

روز گذشته (۶ خرداد) ایران تصمیم به اقدام تنبیهی علیه یونان گرفت. طبق اعلام روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی دریایی سپاه ۲ فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس توقیف کرد.

بنا بر اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، با دستور دادستان دماوند عامل کلاهبرداری گسترده که تحت عناوین نظامی و امنیتی فعالیت می کرد دستگیر شد.

در پی ثبت شکایت های متعدد علیه فردی که با عناوین نظامی و امنیتی از مردم کلاهبرداری می کرد و با دستور «دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند»، تلاش های گسترده اطلاعاتی با بهره گیری از روش های تخصصی آغاز شد و ضابطین سازمان حفاظت اطلاعات سپاه متهم ج_ر که با جعل عناوین و اسناد نهادهای اطلاعاتی مبادرت به کلاهبرداری گسترده تحت عنوان ثبت نام اعزام به حج، عتبات عالیات و … از شکات کرده بود را بازداشت کردند.

حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان و پیگیری های برای برخورد با عوامل متخلف آن از موضوعات خبری مهم و پر مخاطب این روزهاست.

در همین رابطه اسماعیل حسین زهی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هر دستگاهی که در این زمینه تخلف داشته باید پاسخگو باشد و برخورد قاطع با آن صورت خواهد گرفت، افزود: بر اساس بررسی هایی که تاکنون از سوی کمیسیون عمران صورت گرفته ساخت متروپل قبل از صدور پروانه کلید خورده و بعد از ساخت چندین طبقه سازمان نظام مهندسی به موضوع ورود کرده و چندین گروه ناظر تعیین و سپس تغییر می کنند.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس هم با اشاره به بررسی ابعاد حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان از سوی کمیسیون عمران در سفر به آبادان، بیان کرد: از نظر ما شهرداری کاملا متخلف است. نظام مهندسی در سطح استان و در سطح کشور هم دچار کم کاری هایی بوده است. وزارت راه و شهرسازی نیز به عنوان ناظر عالی کار خود را به درستی انجام نداده است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور با اشاره به اینکه گزارشات درخصوص ساختمان متروپل آبادان حاکی از تخلفات عدیده است، گفت: هر دستگاهی که در رابطه با این حادثه مقصر بوده یا قصور داشته از نظر ما تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

خانواده دستگاه دیپلماسی هم داغدار حادثه ناگوار در آبادان است

نباید اخطار در خصوص ساختمان های پرخطر به بایگانی سپرده شود

***

همچنین دادستان تهران توضیحاتی درباره حادثه تیراندازی در خیابان طالقانی تهران ارائه کرد و گفت: در این حادثه فردی با سلاح گرم به ماموران انتظامی مستقر در مقابل ساختمان بنیاد شهید اقدام به تیراندازی کرده بود که بر اثر این حادثه ۴ نفر از ماموران نیروی انتظامی مجروح شدند.

علی صالحی افزود: ضارب حادثه تیراندازی در خیابان طالقانی دستگیر شد و تحقیقات در خصوص این حادثه در حال انجام است.

از دیگر اخبار پرمخاطب امروز، بازدید سردار سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح از یک پایگاه سری ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

روابط عمومی ارتش اعلام کرد که در این بازدید سرلشکر باقری در جریان آخرین توانمندیها در حوزه تولید انواع پهپادهای نظامی، تهاجمی و دور برد ارتش قرار گرفت.

گزارش ایسنا با عنوان "بازی تحریم های ظالمانه با جان خلبانان جوان" نیز از جمله خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

بنابراین گزارش، شش خلبان نیروی هوایی ارتش در طول یکسال در اثر سه سانحه مختلف به شهادت رسیدند و یک خلبان بازنشسته نیروی هوایی معتقد است که تحریم ها نقش اصلی را در این سوانح داشته است.

همچنین تخصیص ارز گوشی آیفون به واردات خودرو  از موضوعاتی بود که یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت که از قول رئیس سازمان توسعه و تجارت مطرح کرد.

فرهاد طهماسبی  درباره بازه قیمت تعیین شده برای واردات خودرو ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: این موضوع را از علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه و تجارت شنیدم که تأکید کردند که ارز ترجیحی ما به گوشی آیفون اختصاص پیدا کرده بود و واردکنندگان بدون توجه ارز ترجیحی موبایل را با ارز آزاد می فروختند؛ بنابراین به جاست که ارز این بخش را به واردات خودرو اختصاص بدهند.

گزارش تاریخی ایسنا درچهل و دومین سالگرد تاسیس اولین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۵۹ هم ازاخبار پربازدید بامداد امروز بود.

نخستین قوه مقننه ایران بعد از صدور فرمان مشروطه توسط مظفرالدین شاه در سال ۱۲۸۵ تاسیس شد و نام «مجلس شورای ملی» به خود گرفت. این نام تا پایان دوره سلطنت محمدرضا شاه بر این قوه ماند و در نخستین جلسه رسمی دوره اول مجلس پس از انقلاب به پیشنهاد جمعی از نمایندگان مجلس، نام قوه مقننه از «مجلس شورای ملی» «مجلس شورای اسلامی» تغییر یافت.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان