[ad_1]

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- بهرام قربانپور: این روزها نوای انقلابی، حماسی، گوش نواز و آرامش بخش «سلام فرمانده» در جای جای ایران عزیز طنین انداز می شود. نوایی که به نوعی پیوند دهنده فکری، فرهنگی و اعتقادی چهار نسل انقلاب اسلامی است.

در روزهای که دشمن با امپراطوری رسانه ای خود در بطن جامعه، خانه و خانواده رسوخ پیدا کرده و در صدد از بین بردن پایه های ارزش محور خانواده است و با ترویج بی بند و باری و عیاشی، قدرت و جنگ نرم را بر جامعه اسلامی تحمیل کرده است، سرود «سلام فرمانده» کار فرهنگی ارزشمند و کم نظیری است که می تواند پادزهری بر این شبیخون های فرهنگی و زخم های متورم شده باشد.

سرود مذهبی «سلام فرمانده» کاری از گروه «ماح» مخفف «ملت امام حسین (ع)» در لنگرود بوده و حجت الاسلام «سعید نعیمی» تهیه کننده، «ابوذر روحی» خواننده و «سید مهدی بنی هاشمی لنگرودی» هم شاعر این سرود بسیار دلنشین هستند.

«سلام فرمانده» در این مدت کوتاه به قدری توانسته در قلب ها، اندیشه ها و افکار اقشار مختلف بویژه نسل جوان و نوجوان نفوذ پیدا کند که سال ها برنامه ریزی، هدف گذاری و هزینه کردن های دشمن برای خراب کردن چهره نظام و انقلاب را بی اثر کرده است.

اثرگذاری «سلام فرمانده» به قدری گسترده، مواج و کوبنده بوده است که صدای منافقین و کوردلان خارج نشین را هم درآورده است و این دشمنان قسم خورده و نظام و مردم، از هر تلاشی برای تخریب و خدشه دار کردن هویت مذهبی و اعتقادی این سرود و بانیان این کار فرهنگی فروگذار نکرده و نمی کنند.

«سلام فرمانده» مؤثرترین رزمایش فرهنگی و رسانه ای علیه دشمن

«سلام فرمانده» نماد عشق و وفاداری گیلانیان به نظام

اما نکته جالب و اثرگذار این سرود آن است که از خطه همیشه انقلابی و بیدار گیلان پدیدار شد تا بار دیگر حماسه سازی گیلانیان را به تصویر بکشد. گیلان؛ دیاری که همیشه در ادوار مختلف مقابل ظلم، ستم و زیاده خواهی ها ایستاده و الگو بوده است، از رشادت ها و فعالیت های مبارزاتی میرزا کوچک خان جنگلی در نهضت جنگل گرفته تا شهید سید یونس حسینی رودباری به عنوان اولین شهید نهضت حضرت امام خمینی (ره) و یا حماسه بصیرت شناسی و ولایت مداری مردم گیلان در ۸ دی در فتنه ۸۸، که ۹ دی را در کشور خلق کرد.

و اکنون هم «سلام فرمانده» الگو و نماد دیگری از عشق و وفاداری مردم گیلان به نظام و انقلاب است که قلب ها را تسخیر کرده است.

«سلام فرمانده» نشان داد که گیلانی ها نه تنها در جنگ سخت که هشت هزار شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب کردند، «مرد میدان» بودند بلکه در جنگ نرم هم می توانند حرفی برای گفتن داشته باشند و این سرود امروز روی لب همه نسل ها جاری می شود و حسابی به دل نشسته است.

سرمایه گذاری دشمن روی نسل جوان و نوجوان

احمدی پناه یکی از بانوان رشتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تأثیرگذاری سرود «سلام فرمانده» در جامعه، اظهار کرد: این کار فرهنگی زیبا نیاز جامعه امروز بود و روح حماسی و انقلابی تازه ای در بین نسل ها ایجاد کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های ارزشمند نسل جوان و نوجوان امروز، افزود: آشنایی نسل جوان و نوجوان با آرمان ها و ارزش های انقلاب کار بسیار مهمی که مغفول مانده است.

این شهروند رشتی با بیان اینکه جوانان آینده انقلاب هستند، گفت: دشمن روی نسل جوان و نوجوان سرمایه گذاری کرده و تلاش می کند تا ذهنیت این نسل را نسبت به انقلاب و نظام تغییر دهد.

وی کار «سلام فرمانده» را پاسخی اثرگذار در قبال شیطنت های رسانه ای و فرهنگی دشمن عنوان کرد و افزود: از این قبیل کارهای پرمحتوا و ارزشی باید بیشتر ساخته شود.

«سلام فرمانده» مؤثرترین رزمایش فرهنگی و رسانه ای علیه دشمن

«سلام فرمانده» هویت انقلابی گیلانی ها را نشان داد

مهرافزا یکی از شهروندان گیلانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه «سلام فرمانده» هویت انقلابی گیلانی ها را نشان داد، گفت: مردم گیلان در همه عرصه ها پیش قدم بودند و این سرود هم که برخاسته از دل گیلان است نشان داد که مردم دیار میرزا در انقلابی گری نمونه هستند.

وی با اشاره به بازتاب رسانه ای سرود «سلام فرمانده»، کار گروه «ماح» را یکی از اقدامات فرهنگی در تراز انقلاب خواند و افزود: بعد از ترانه های حماسی آهنگران، جای خالی سرود مذهبی چون «سلام فرمانده» احساس می شد.

این شهروند گیلانی با اشاره به اُنس گیری نسل جوان و نوجوان با انقلاب را از دستاوردهای «سلام فرمانده» خواند و بیان کرد: اگر چه چالش های اقتصادی و معیشتی در کشور وجود دارد اما این مسائل باعث نمی شود تا بین مردم و نظام شکاف ایجاد شود.

وی با اشاره به واهمه ضد نظام از اثرگذاری سرود «سلام فرمانده»، اضافه کرد: «سلام فرمانده» شکاف فکری و اعتقادی بین نسل ها را در کشور پُر کرد و همه یک دل و یک صدا این سرود را در جای جای این خاک مقدس زمزمه می کنند.

استقبال کم نظیر نسل ها و اقشار مختلف از «سلام فرمانده»

یاسری دیگر شهروند گیلانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برخی چالش های فرهنگی در جامعه، سرود «سلام فرمانده» را کار فرهنگی ارزشمند و ماندگار برشمرد و بیان کرد: «سلام فرمانده» سال ها در اذهان باقی خواهد ماند و ماندگار می شود.

وی با اشاره به استقبال کم نظیر از سرود مذهبی «سلام فرمانده»، تصریح کرد: استقبال نسل ها و اقشار مختلف از «سلام فرمانده» روح پلید دشمنان نظام را جریحه دار کرده است و از کوششی برای تضعیف این کار بزرگ فرهنگی دریغ نمی کنند.

این شهروند گیلانی از «سلام فرمانده» به عنوان انقلابی در حوزه کارهای ارزشی و فرهنگی یاد کرد و گفت: تأثیری که این سرود بر قلب ها، افکار و اندیشه ها گذاشته اثرگذار از کارنامه برخی متولیان فرهنگی است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی برای دوام و قوام در مقابله با جنگ بی رحمانه فرهنگی و رسانه ای دشمن نیازمند از این قبیل کارهای بزرگ فرهنگی و ارزشی است.

«سلام فرمانده» مؤثرترین رزمایش فرهنگی و رسانه ای علیه دشمن

بسترها برای ایجاد رویش های فرهنگی نظیر «سلام فرمانده» مهیا شود

قاسم پور دیگر شهروند گیلانی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر لزوم توجه به اقدامات فرهنگی و ارزشی، اظهار کرد: «سلام فرمانده» می تواند الگو و سنگ بنای مناسبی برای اجرای کارهای فرهنگی با مضامین اسلامی و ایرانی باشد.

وی، «سلام فرمانده» را رزمایش بزرگ فرهنگی و رسانه ای برشمرد و افزود: متولیان امر باید بسترها را برای ایجاد رویش های فرهنگی نظیر «سلام فرمانده» مهیا کنند.

این شهروند گیلانی با ابراز خرسندی از ارتباط گیری دهه نودی ها و نسل جوان با «سلام فرمانده»، بیان کرد: این ارتباط گیری و انس با «سلام فرمانده» آینده نظام و انقلاب را تضمین می کند.

وی با اشاره به دغدغه حضرت آقا در خصوص مسئله فرهنگی و فریضه «جهاد تبیین»، اضافه کرد: «سلام فرمانده» یک نوع جهاد فرهنگی و رسانه ای است و دست کمی از «جهاد تبیین» ندارد.

لزوم بصیرت افزایی در حمایت از «سلام فرمانده»

سرود مذهبی و ارزشی «سلام فرمانده» در حالی افکار، اندیشه ها و اذهان اقشار مختلف را تسخیر کرده که مدام در آماج پاتک رسانه ای دشمن قرار گرفته است و رسانه های معاند هر روز یک سناریو تخریب ساز و شبهه بر انگیز علیه این سرود فرهنگی و بانیان این کار بزرگ طراحی و پیاده سازی می کنند باید مراقب بود که ناخواسته وارد زمین بازی دشمن و مجری اهداف شوم آنها قرار نشویم و لازم است همانطور که در پذیرش این کار فرهنگی بزرگ بصیرت به خرج دادیم در حفظ و نگهداری و حمایت از این گروه و کار ارزشمندشان «بصیر» باشیم.

از سوی دیگر بر متولیان فرهنگی و اجرایی هم تکلیف است تا با حمایت از این کار بزرگ فرهنگی و رسانه ای، بسترساز رویش های «سلام فرمانده» دیگر در کشور باشند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان