[ad_1]

صالح محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت کشت اراضی شالیزاری در استان گیلان، اظهار کرد: گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که سالانه به صورت میانگین یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک از آن برداشت می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۲۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان کشت شده است، افزود: این میزان معادل ۹۴ درصدی مجموع اراضی شالیزاری استان گیلان را تشکیل می دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به پیش بینی کشت مکانیزه ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان، گفت: تاکنون ۱۶۷ هزار هکتار از اراضی به صورت مکانیزه کشت شده است.

وی با بیان اینکه تا به امروز برای مبارزه با علف های هرز تاکنون ۴۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان وجین را انجام داده اند، تصریح کرد: با توجه به بررسی های علمی و آزمون خاک شالیزارهای استان گیلان شاهد کاهش شدید پتاسیم در عرصه های شالیزاری هستیم.

محمدی در ادامه با تأکید بر اینکه توصیه می کنیم کشاورزان حتماً از کود پتاسیم در زمان وجین استفاده کنند، اضافه کرد: با توجه به شرایط آبی موجود مقاومتی که به لحاظ تنش های محیطی ایجاد کرده و گیاه را نسبت به آفات مقاوم می کند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان