[ad_1]

حقوق بازنشستگان/ رئیس جمهور تاجیکستان در ایران/ توقیف دو نفت کش یونانی/ حادثه متروپل آبادان/ واردات خودرو و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، درخواست نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از معاون اول رییس جمهوری برای اجرایی شدن هر چه سریعتر مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در صدر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

عباس مقتدایی درنامه خود به محمد مخبر نوشت: با توجه به رویکرد دولت نسبت به رسیدگی به اقشار آسیب پذیر بویژه بازنشستگان، مستدعی است شخصا به این موضوع ورود و در تصویب و ابلاغ مصوبه تسریع لازم را ایجاد نمایید. مزید امتنان است اینجانب را نیز از نتیجه اقدامات انجام شده مطلع نمایند.

امروز همچنین امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان مورد استقبال رسمی رئیس جمهور کشورمان در مجموعه سعدآباد قرار گرفت.

پس از آن مقامات ارشد ایران و تاجیکستان در حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی و امامعلی رحمان ۱۷ سند همکاری در حوزه های سیاسی، اقتصادی، تجاری، حمل و نقل، سرمایه گذاری، تکنولوژی های نو، محیط زیست، ورزشی، انرژی، قضایی، آموزشی و تحقیقاتی و گردشگری به امضا رساندند.

تحولات اخیر در روابط ایران و یونان و اقدام تنبیهی تهران علیه  آتن به خاطر مصادره نفتکش ایرانی و تحویل آن به آمریکا از دیگر موضوعات پرخبر و پربازدید این روزهاست.

ابوالفضل ظهروند سفیر پیشین ایران در افغانستان در تحلیل خود از این اتفاقات می گوید: اقدام سپاه در توقیف دو نفتکش یونانی در خلیج فارس در چارچوب ادبیات قدرتی انجام شده که در روابط بین الملل حاکم و جاری است.

وزارت امور خارجه فرانسه هم در بیانیه ای توقیف دو نفت کش یونانی در خلیج فارس توسط ایران را «نقض جدی قوانین بین المللی» تلقی کرده و خواستار  آزادسازی فوری این کشتی ها و گروه کارکنان آن شد.

در واکنش به این ادعا، رضا نصری حقوقدان و کارشناس ارشد مسائل بین الملل در توییتی از سفیر فرانسه در ایران پرسید فرانسه بر چه اساسی توقیف نفتکش های یونان توسط ایران را «نقض جدی حقوق بین الملل» می خواند؟

ضعف رسانه ای و نبود سیستم اطلاع رسانی واحد و شفاف در جریان حادثه متروپل آبادان هم مورد انتقاد نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

مجتبی یوسفی با اشاره بمباران خبری معاندین در جریان این حادثه، افزود: رسانه هایی که با پول دشمنان و با تمام قوا بر طبل تفرقه کوبیدند و ما همچنان از نبود قرارگاه رسانه ای در موضوعات مشابه محروم هستیم

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

شهرداری می تواند رأساً از ساخت و ساز بدون پروانه جلوگیری کند

دولت برای رسیدگی به وضعیت آبادان اجماع نظر دارد

دولت لایحه بررسی مجدد ایمنی ساختمان های بلند مرتبه را ارائه کند

***

در پی انتشار اخباری درباره واردات خوردو، سید علی موسوی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از قول مجلس مبنی بر وارد نکردن خودروهای بالای ۲۵ هزار دلار خبر داد و گفت: ممنوعیت واردات خودروهای لاکچری کیفیت خودروی ایرانی را بالا می برد. نباید بگذاریم مافیای واردات که در کالاهای دیگر وجود دارد، به واردات آتی خودرو بیاید. باید جلوی سلطان های بالقوه خودرویی را گرفت.

همچنین عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن بازدید از ایران خودرو تبریز واردات خودرو را موجب افزایش توان رقابت خودروهای داخلی دانست و گفت: واردات خودرو سبب رشد صنعت خودروی کشور خواهد شد. خودروسازان باید با افزایش کیفیت و اجرای استانداردهای جهانی، وارد مسیر صادرات شوند.

گزارش ایسنا در پی قوت گرفتن شایعه استعفای محمدباقر خرمشاد معاون سیاسی وزیر کشور هم از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

بیش از هفتاد روز است که هیچ خبری از معاون سیاسی وزیر کشور نیست و او در هیچ جلسه ای که رسانه ها هم حضور داشته باشند، شرکت نکرده است تا شایعه استعفایش قوت بگیرد. برخی رسانه ها حتی جایگزین خرمشاد را هم معرفی کرده اند.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان