[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی مرادی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان یکی از استان های با ظرفیت بسیار بالا در تولید مرغ در کشور است، اظهار کرد: بخش اعظمی از مرغ کشور به ویژه استان تهران در گیلان تولید شده و هر ساله مقدار زیادی از مرغ تولیدی در این استان به دیگر نقاط کشور صادر می شود.

وی با گلایه از معدوم سازی جوجه های یک روزه در برخی از نقاط کشور، افزود: بعد از مشاهده تصاویر منتشر شده در فضای مجازی در خصوص معدوم سازی جوجه های یک روزه تمهیداتی در خصوص ساماندهی مازاد تولید جوجه های یکروزه توسط وزارت جهاد کشاورزی اندیشیده شده است.

مسئول سازمان بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان با تأکید بر لزوم توجه به حفظ جوجه های یک روزه در کشور، بیان کرد: بسیج به عنوان شبکه مردمی جوجه های یک روزه مازاد نیاز تولید کنندگان را در غالب طرح بسیج مردمی برای حمایت از تولید جوجه یک روزه را در اختیار مردم و با نظارت جهاد کشاورزی و دامپزشکی انجام می دهد.

مرادی از توزیع ۱۰۰ هزار جوجه یک روزه در گیلان توسط سپاه قدس گیلان خبر داد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته و با نظارت کامل جهاد کشاورزی و دامپزشکی ۱۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه در بین آحاد مردم، روستاییان و عشایر توزیع شده است.

وی توزیع جوجه های یک روزه را مختص به این زمان بحرانی ندانست و تصریح کرد: با هماهنگی سازمان بسیج و وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد در طول سال جوجه های یک روزه مازاد نیاز تولید کنندگان در اختیار بسیج قرار گرفته و این نهاد آن را در میان افراد توزیع کند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان