[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه «نخستین سوگواره بین المللی ملت امام حسین؛ پویش تولید محتوای رسانه ای و کنش گری عاشورایی در فضای مجازی» با حضور حجت الاسلام احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی بخشی معاون صدای رسانه ملی در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد

این مراسم ابتدا با اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و قرائت قرآن کریم توسط قاری بین المللی ابوالقاسمی آغاز و سپس نماهنگی با ارائه فعالیت های صورت گرفته در نخستین سوگواره بین المللی ملت امام حسین برای مخاطبان پخش شد.

در ابتدای این مراسم مسعود کاویانی دبیر سوگواره و مدیر رادیو معارف به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: سوگواره ملت امام حسین از محرم سال گذشته آغاز شد و قرار است این اقدام پایدار باشد.

وی با اشاره به محورهای سوگواره ملت امام حسین، اظهار داشت: آئین ها و نمادهای هیئت های خانگی، محرم و مسئولیت اجتماعی عزاداران حسینی در مواجهه با کرونا، مقاومت و صبر عاشورایی، سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی، جبهه مقاومت، کمک مومنانه و همدلی حسینی، زیارت به نیابت و غیره از مهمترین محورهای این سوگواره بود.

دبیر اولین سوگواره ملت امام حسین به اهداف برگزاری این سوگواره اشاره و تصریح کرد: هم افزایی و شناخت ظرفیت ها و نیازها، استعدادها و تبادل تجارب تلاشگران عرصه عاشورا، ابهام ظرفیت ها و جلوگیری از اتلاف بیت المال، شبکه سازی و شناخت شخصیت های ملی و بین المللی، ایجاد وحدت در برند سوگواره در کنار فعالیت های مستقل هر سوگواره، پرهیز از کارهای تکراری و موازی کاری و تخصصی کردن هر بخش، توسعه حوزه مردمی سوگواره و ایجاد بستر مناسب برای هیئت ها از دیگر اهداف برگزاری این سوگواره به شمار می رود.

کاویانی به ارائه گزارش آماری آثار دریافتی اشاره کرد و گفت: در مجموع تعداد ۱۱ هزار و ۸ اثر به دبیرخانه سوگواره در سطح ملی ارسال گردید که شامل ۴ هزار و ۱۲ اثر در بخش مردمی و ۶ هزار و ۹۹۶ اثر در بخش حرفه ای می شود. در بخش اشراق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه سه هزار و ۹۹۰ اثر دریافت کرد.

وی افزود: در بخش مهر محرم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان، جمعاً ۶ هزار و ۷۴۱ اثر دریافت و در بخش پویشی نیز تولیدات رادیویی و صوتی جمعاً ۱۳۶ اثر است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان