[ad_1]

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه باید اصلاحات لازم در دهک بندی خانوار برای دریافت یارانه انجام شود، گفت: باید در سامانه جامع رفاه ایرانیان راستی آزمایی صورت گیرد نه اینکه درآمد فرزندان ملاکی برای حذف یارانه سرپرست خانواده باشد.

جبار کوچکی نژاد در گفت وگو با ایسنا با اشاره به انتقاداتی از نحوه تخصیص یارانه گفت: اخیرا جلسه ای با وزیر کار تشکیل شد که در آن جلسه وزیر اعلام کرد حدود شش میلیون نفر یارانه بگیر حذف شدند و اشتباهی رخ داده است لذا قرار شد اصلاحات لازم اعمال شود چون در مواردی فردی از خانواده جدا شده اما یارانه آن فرد جدا نشده است و یا اینکه از حساب فردی برای ایجاد شرکتی استفاده شده ولی این ها در پرداخت یارانه ملاک قرار نگرفته است.

وی تأکید کرد: باید به مردم به صراحت اشتباهات انجام شده در حذف یارانه بگیران اعلام شود چون بخش وسیعی از آن ها مستحق دریافت یارانه بودند، برخی دیگر هم مستحق دریافت یارانه نبودند اما اموال خود را پنهان کردند به همین دلیل است که باید سامانه جامع رفاه ایرانیان اصلاح شده و اینکه اصلاحات لازم در دهک بندی برای پرداخت یارانه انجام شود.

نماینده رشت خاطر نشان کرد: اشتباه این بود که قبل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدامات لازم صورت نگرفت. باید حداقل دو، سه ماه قبل راستی آزمایی می شد بعد ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرده و یارانه پرداخت می کردند نه اینکه این کار به صورت همزمان انجام شود که یک خطا است. اتفاقی که باعث جنگ روانی بین مردم و اعتراضاتی از سوی آن ها شد.

وی در پایان با تأکید بر لزوم راستی آزمایی برای پرداخت یارانه گفت: ممکن است در خانواده ای فرزندان حقوق بگیر باشند اما این ارتباطی ندارد که به واسطه درآمد فرزندان یارانه سرپرست خانواده حذف شود.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان