[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، محمود برازش، مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) صبح امروز سه شنبه ۱۰ خرداد در اولین نشست خبری خود که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: بنیاد امام رضا در ابتدا جشنواره بود که با یک جشنواره شعر در شهر مشهد برگزار می شد و در دهمین سالگرد خود شکل قانونی و حقوقی به خود گرفته است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) افزود: یکی از مهم ترین برنامه های حمایتی ما با کمک اصحاب فرهنگ در سراسر کشور و گسترش برنامه های فرهنگی با توجه به علاقه استان است برای مثال برنامه شعر به زبان ترکی در شهر آذربایجان، تولیدات گرافیکی در اصفهان، تولیدات مجازی در سمنان، دلنوشته های امام رضا در گلستان، سفرنامه به امام رضا در بوشهر، داستان به زبان ترکی در زنجان برگزار می شود.

وی گفت: در حال حاضر با سازمان ها و نهادهای مختلفی ارتباط داریم و از آنها حمایت می کنیم همچنین برنامه ای در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان داریم، برنامه کتابخوانی رضوی نیز نهاد کتابخانه ها متولی برگزاری آن است که با همکاری آستان قدس رضوی برگزار می شود.

برازش افزود: در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه های ما به صورت مجازی برگزار می شد اما خوشبختانه امسال امکان برگزاری فراهم شده است و بنا بر همکاری که با آستان قدس شده است در میلاد امام رضا در مشهد و کتابخانه مرکزی آستان قدس برگزار می شود،

وی با اشاره به اینکه از خادمان فرهنگی رضوی و مروجان فرهنگی بین الملل تقدیر می شود گفت: علاوه بر حمایت از این برنامه های متنوع تولیدات مختلفی در دوره های مختلف برای اهل بیت را حمایت می کنیمهمچنین فرازهایی از زندگی امام رضا را تبیین کردیم که در آثار نقاشان داشته باشیم؛ امیدواریم یکی از این آثار که با نام نماز باران اثر روح الامین است در ولادت ایشان رونمایی شود همچنین باتوجه به پیشرفت کارها مجوز نشریه معارف اهل بیت نیز اخذ شده و اولین شماره آن منتشر می شود.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) با یاد نام سعید تشکری افزود: نویسندگان مختلفی از آثار و برکات امام رضا نمایشنامه های مختلفی نیز تهیه کردند؛ برنامه های مختلفی نیز برای ترویج فرهنگ رضوی در استان ها داریم و با دعوت از شاعران اهل بیت و تهیه کلیپ در ۱۸ استان از این تولیدات در فضای مجازی استفاده می کنیم.

برازش گفت: در بخش بین الملل از شاعران افغان نیز برای شعر خوانی دعوت شده است که سبب ترویج اهل بیت و زبان فارسی می شود و یکی از فعالیت های مهم فضای مجازی است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا با سازمان فرهنگ و ارتباطات ارتباط خوبی دارد افزود: در بحث اکران شهری تولیدات ما به لحاظ هنری در شهرداری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد نشستی از کلان شهرهای مختلف در مشهد برگزار شده است و بسته ای را برای بهره مندی در دهه کرامت تدارک دیده ایم همچنین امیدواریم که با حل مسئله کرونا روابط بین الملل داشته باشیم.

برازش گفت: از فردا برنامه های مختلفی را در حوزه کودک با برگزاری نشست های گوناگون داریم، کتاب های مرتبط با امام رضا نیز تا این لحظه به صورت اشتراکی به ۲۰۰ عنوان می رسند و از آنجایی که همکاری نزدیکی با کتابخانه آستان قدس داریم امیدواریم بانک جامع اطلاعات در حوزه امام رضا رونمایی شود که این اطلاعات در اختیار محققان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه همه طیف های هنری در رشته های مختلفی قابلیت همکاری با این بنیاد را دارند افزود: اگر لیست خادمان را مشاهده کنید می توانید تولیدات گنجینه ای ما را ببینید که برای تهیه آن از هنرمندان مختلفی دعوت به کار شده است و اگر هنرمندی علاقه مندی به امام رضا باشد ما از آن حمایت می کنیم ما از همه عزیزان استقبال می کنیم.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: در رابطه با موسیقی ما یک آلبوم موسیقی از نواحی در خصوص امام رضا تهیه کردیم برداشت های مختلفی را از نواحی دیگر داریم و هنرمندان برجسته دیگری را نیز در کنار خود داریم و چون تولیدات موسیقیایی ما در خصوص اهل بیت است خوشبختانه با چالشی در این خصوص روبه رو نبودیم.

برازش افزود: در حوزه فیلم نیز هزار اثر تصویری در گلستان در سال گذشته داشته ایم برای تولیدات فاخر نیز که بتوانند در مجامع بین الملل حضور داشته باشند همکاری خوبی با سازمان سینمایی و بنیاد فارابی داشته ایم و امید داریم این هم افزایی شکل بگیرد تا این تولیدات ساخته شود.

وی با اشاره به اینکه حمایت از جشنواره فیلم رضوی از جمله فعالیت های اولیه ماست در رابطه با حواشی جشنواره کن گفت: در رابطه با حواشی جشنواره کن اولین اقدامی که باید شکل می گرفت صدور بیانیه بود و پس از آن حرکات منطقی نسبت به معرفی درست اهل بین چراکه ساحت اهل بین مقدس است و همه ما باید به آن احترام بگذاریم بنابراین باید به طریقه مختلفی با آن برخورد شود و مهم ترین کار در این زمینه عملکرد فرهنگی است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) افزود: یکی از برنامه های کاروان مهربانی است که در دهه کرامت از فردا به سراغ هنرمندان و خانواده های آنان می رویم و در خدمت تولیدات آنان هستیم.

وی گفت: در سال ۹۶ بودجه ما ۷ میلیارد تومان بوده و در طول این ۵ سال این مبلع تنها به ۱۰ میلیارد تومان افزایش یافته است و ما ۳۲ استان را با این مبلغ حمایت می کنیم و اگر صرفه جویی و هم افزایی در این سال ها نبود نمی توانستیم از عهده کارها برآییم باید سعی کنیم تولیدات فرهنگی بیشتری داشته باشیم چراکه نیاز فرهنگی عموم کشور بیشتر از آنچه که نشان می دهد است.

برازش افزود: اگر بتوانیم تولیدات خوبی در رشته های فرهنگی داشته باشیم علاوه بر کار فرهنگی مناسب چرخه اقتصادی این تولیدات را هم به راه می اندازیم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان