[ad_1]

رژیم صهیونیستی در راستای اقدامات مداخله جویانه در روند تصمیم گیری برای سرنوشت برجام به آمریکا توصیه کرد که به توافق هسته ای بازنگردد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز در گفتگو با موج ۱۰۳ رادیو اسرائیل با طرح درخواست ها و ادعاهای تکراری در خصوص توافق هسته ای ایران گفت: این یک توافق خوب نیست و اگر امضا نشود، اتفاق بدی  نخواهد افتاد.

ایال هولاتا مشاور امنیتی رژیم صهیونیستی قصد دارد این هفته در راس هیاتی به آمریکا سفر کند تا در نشست گروه مشترک آمریکا و اسرائیل در مورد ایران شرکت کند. انتظار می رود مقاماتی از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، موساد و ارتش این رژیم در این سفر وی را همراهی کنند.

روزنامه جروزالم پست در این خصوص نوشت که آنها در دیدار با مقامات آمریکایی در خصوص نشست آتی شورای حکام آژانس بین الملی انرژی اتمی در ۶ ژوئن (۱۶ خرداد) گفت وگو و تلاش خواهند کرد تا واشنگتن را به محکوم کردن ایران در این نشست متقاعد کنند.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم ها که از ششم دی ماه سال گذشته آغاز شد، از ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ به پیشنهاد مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شده بود و مذاکره کنندگان برای مشورت های سیاسی به پایتخت های خود بازگشته اند.

آمریکا مدعی است: اگر ایران خواهان لغو تحریم ها فراتر از توافق هسته ای ۲۰۱۵ است، باید به نگرانی های آمریکا فراتر از برجام رسیدگی کند.

دولت بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و نیز تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون گامی در جهت نشان دادن حسن نیت خود برنداشته است.

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت وگوها، خواهان جمع بندی سریع تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی آمریکا در خصوص چند موضوع باقی مانده مهم و کلیدی است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان