[ad_1]

ایسنا/خوزستان مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور با بیان اینکه تعامل و ارتباطات زنان در صنعت بسیار سخت است، گفت: ملاحظاتی در ارتباط گرفتن زنان وجود دارد که باید این ملاحظات رعایت شود و حد و حدود برقرار باشد زیرا این موارد مانع رقابت یک زن با مدل صنعت گر مرد در بازار رقابت می شود و باید به این مساله توجه ویژه ای شود.

زینب اختری در نشست با زنان کارآفرین خوزستان که امروز (۱۰ خردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با تسلیت جان باختن شماری از شهروندان استان در حادثه ریزش ساختمان متروپل به سفر خود به آبادان اشاره و اظهار کرد: این اتفاق، فاجعه بود که وظیفه ما این بود پیام رئیس جمهور و وزیر کشور را به خانواده های عزادار برسانیم؛ در این سه روز با حضور در خوزستان با خانواده های متوفی یا مفقودین دیدار داشتیم و در جریان مسائل آن ها قرار گرفتیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با هماهنگی ستاد اجرایی، جلسه ای با حضور نمایندگان کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی و نماینده وزارت کار تشکیل دادیم و پیگیری مسائل این خانواده ها را انجام می دهیم.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور گفت: در وزارت کشور نگاه به بانوان، مساله نیست زیرا زنان مساله نیستند و حلال مساله هستند. همیشه گفته می شود زن قشر آسیب پذیر است در حالی که یک زن می تواند کمک کننده و پیشران باشد. نگاه ما بر اساس گفته رهبری است؛ ایشان می فرماید زنان سربازان خط مقدم انقلاب اسلامی هستند.

اختری بیان کرد: در حادثه متروپل نیز مشاهده کرده ایم که زنان چگونه پشتیبانی می کردند و به صورت ۲۴ ساعته کار می کردند به گونه ای که حاضران در محل می گفتند اگر این زنان نبودند نمی دانستیم چگونه کار کنیم.

وی با اشاره به لزوم استفاده از نقطه قوت زنان نه نقطه ضعف شان گفت: زنان می توانند به درستی از احساسات خود استفاده کنند و مردان را هم به میدان بیاورند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور بیان کرد: ما می خواهیم مسائل کلان کشور و نه تنها مساله اشتغال بانوان را حل کنیم؛ در حال حاضر با مساله اقتصادی در کشور مواجه هستیم و زنان نیز می خواهند برای این مساله کار کنند.

اختری با اشاره به صحبت های مطرح شده در این جلسه در خصوص دیده نشدن زنان در فعالیت ها بیان کرد: نگاه ما نگاه جایگزینی نیست؛ خداوند نیز نگاه مکملی به زنان و مردان دارد. مقام معظم رهبری نیز می فرماید کار بانوان را بر عهده بانوان بگذارید. ما نمی خواهیم خودمان را ثابت کنیم و این موارد، ثابت شده است.

وی به نقش زنان در افزایش جمعیت اشاره کرد و گفت: دبیری قرارگاه افزایش جمعیت در دست امور بانوان وزارت کشور و استانداری ها است.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور بیان کرد: در خصوص مسائل اقتصادی، نخست باید ببینیم نیازسنجی انجام شده است یا خیر. برخی مواقع به سمت مشاغل خانگی می رویم اما می بینیم به سمت یک رشته رفته ایم و حتی ندیده ایم ظرفیت بازار آن چگونه است که اتاق بازرگانی باید در این زمینه ورود کند.

اختری با تاکید بر تضمین کیفیت کالا به منظور صادرات محصولات، گفت: در زمینه تضمین کیفیت، اداره کل فنی و حرفه ای و در خصوص سکوی فروش نیز معاونت اقتصادی با همکاری شرکت شهرک های صنعتی می توانند کمک کنند.

وی بیان کرد: به نظر می رسد در زمینه ظرفیت سنجی برای کار و مصوبات کمک کننده به کارآفرین، ضعف اطلاع رسانی وجود دارد که باید در این راستا از ظرفیت دوستان در زمینه اشتراک تجربه ها استفاده شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور گفت: اگر نگاه به زنان سرپرست خانوار تنها در زمینه اشتغال باشد اشتباه است زیرا زن سرپرست خانوار با شبکه مسائلی مواجه است و باید ابتدا مسائل حاشیه ای حل شود تا وی کار کند. اینکه بگوییم زن سرپرست خانوار را شناسایی کردیم و آموزش های فنی و حرفه ای را دادیم و حالا می تواند کار کند، اشتباه است. در حال حاضر در ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، الگوهای مختلف توانمندسازی این زنان در حال بررسی و کار است.

اختری با بیان اینکه امسال در بحث توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بودجه بسیار خوبی مصوب شده است، افزود: اغلب این بودجه در قالب تسهیلات است اما تنها فراهم کردن تسهیلات اشتباه است و باید این موضوع را به صورت بسته ای از خدمات مختلف دید.

وی عنوان کرد: اکنون به دلیل اینکه مدل های کمیته امداد امام(ره) و بنیاد برکت به عنوان راهبر شغلی تنها به اشتغال تمرکز کرده اند، سیکل معیوبی طی کرده اند و به خروجی نمی رسند بنابراین باید طبق مدل جدیدی که ابلاغ می شود فعالیت کنند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور گفت: اینکه تعامل و ارتباطات زنان در صنعت بسیار سخت است یک واقعیت است؛ ملاحظاتی در ارتباط گرفتن زنان وجود دارد که باید این ملاحظات رعایت شود و حد و حدود برقرار باشد زیرا این موارد مانع رقابت یک زن با مدل صنعت گر مرد در بازار رقابت می شود و باید به این مساله توجه ویژه ای شود.

اختری بیان کرد: در صورتی که معضلی وجود داشته باشد که در خوزستان قابل حل نیست و باید در وزارت کشور پیگیری شود، این کار را انجام می دهیم.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان