واکنش دولت به «عنکبوت مقدس»

۱۴۰۱/۰۳/۱۱ ۱۱:۴۰ چاپ کد خبر: 169353
[ad_1]

اظهارات اعضای کابینه در حاشیه جلسه هیات دولت و سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره فیلم «عنکبوت مقدس»، سفر رئیس مجلس به همدان، توصیه سخنگوی وزارت امور خارجه به آلمان و فرانسه و... مهم ترین اخبار سیاسی امروز ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ بودند.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور شرکت در مراسم یادواره شهدا شهرستان نهاوند صبح امروز به همدان سفر کرد. قالیباف در این سفر با حضور در محل سد مخزنی گرین نهاوند، در جریان آخرین روند احداث این سد قرار گرفت. رئیس مجلس همچنین در گلزار شهدای این شهر حضور یافت و به مقام شهدا ادای احترام کرد.

قالیباف در یادواره شهید سلگی و ۸۵۰ شهید شهرستان نهاوند هم با اشاره به قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت: اکنون این مجوزها ظرف سه روز و برای برخی کارهای خاص نهایتا تا سه ماه صادر می شود.

در حاشیه جلسه هیات دولت چه خبر بود؟

امروز به رسم هر چهارشنبه جلسه هیات دولت برگزار شد و سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم در این جلسه پیگیری معضل آلاینده ها و گرد و غبار را تا حصول نتیجه مطلوب ضروری دانست.

پس از جلسه هیات دولت هم اعضای کابینه با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات اصحاب رسانه پاسخ دادند.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در صحبت های خود از دستور رئیس قوه مجریه برای ورود وزارت کشور به موضوع ساختمان های ناایمن، توقیف اموال مالک متروپل و جبران بخشی از آسیب های مادی از این منبع، گران نشدن بنزین و تسری نیافتن توزیع آزمایشی نان یارانه ای به کل کشور خبر داد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت هم اعلام کرد که اعتباری بنا به پیشنهاد وزارت کشور و موافقت سازمان برنامه و بودجه برای پوشش بخشی از هزینه های حادثه متروپل در نظر گرفته شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به واکنش وزارت ارشاد علیه فیلم «عنکبوت مقدس» گفت: حتماً اگر عناصری در داخل کشور با فیلم «عنکبوت مقدس» همکاری کرده باشند مشمول مجازات های سازمان سینمایی می شوند.

اسماعیلی در پاسخ به خبرنگارانی که پرسیدند، "برادران لیلا" قطعا در ایران اکران نمی شود، گفت: طبق روال قانونی ان شاءالله عمل می شود. ممکن است که تبصره یا ماده ای وجود داشته باشد و بتواند مشمول آن شود اما من به دوستان در سازمان سینمایی گفتم مُر قانون را رعایت کنند.

از سوی دیگر سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اصلاح ساختار بودجه دولت و اینکه آیا شاهد هستیم که نفت از ساختار بودجه کنار برود؟ اظهار کرد: در کوتاه مدت خروج نفت از بودجه امکان پذیر نیست و اصلاح ساختار بودجه فقط خروج نفت نیست و لازم است که اصلاحات دیگری صورت گیرد.

میرکاظمی در گفت وگو با ایسنا هم از آغاز تدوین برنامه هفتم توسعه پس از ابلاغ سیاست های کلی خبر داد.

همچنین علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد: در این چند ماه که از عمر دولت جدید گذشته، شتاب رشد نقدینگی کاهش یافته است و جالب است در سال جدید یعنی در فروردین نرخ رشد نقدینگی منفی است؛ بنابراین رشد نقدینگی در سال ۱۴۰۱ منفی شده است.

از طرفی رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش اجاره بها، وزارت مسکن چه اقداماتی برای مسکن انجام داده است؟ گفت: در مورد اجاره بها، بسته ای به نام بسته اجاره بها تهیه شده و در ستاد تنظیم بازار تصویب شده که ۲۵ درصد در تهران قابل افزایش است و میزانش در شهرها نیز مشخص شده است.

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هم از عقد تفاهم نامه ای در ۲۱ تیر میان ایران و عراق برای حل معضل ریزگردها خبر داد. سلاجقه در گفت وگو با ایسنا هم درباره آخرین وضعیت پتروشیمی میانکاله تاکید کرد: ما گزارشی را به رئیس جمهوری داده ایم و اکنون در دستور کار کمیسیون زیربنایی و محیط زیست دولت است.

همچنین سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از این موضوع که عدم پرداخت ها باعث شده بنیاد شهید ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به بیمه ها و دانشگاه ها بدهکار باشد، خبر داد.

از طرفی سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان درباره وضعیت تیم ملی فوتبال کشور گفت: ما به عنوان وزارت ورزش و جوانان در ارتباط با حمایت از برنامه ها و امیدبخشی به تیم ملی و نظارت هایی که داریم در کنار تیم ملی هستیم و ما هم مثل مردم عزیز  در این چند ماه منتهی به مسابقات جام جهانی در کنار تیم ملی خواهیم بود و این بار همه دوست داریم کیفیت عملکرد تیم ملی نسبت به گذشته متفاوت باشد.

گزارش تصویری حضور اعضای کابینه در حیاط هیات دولت را می توانید در این لینک ببینید.

سایر اخبار

امروز سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه به بیانیه های سخنگویان وزارت خارجه فرانسه و آلمان در مورد کشتی های یونانی توقیف شده در خلیج فارس واکنش نشان داد و گفت: به این کشورها توصیه می کنیم بجای فرار به جلو و حمایت نابجا از نقض های صورت گرفته توسط کشتی های یونانی، از فرآیندهای قضایی مبتنی بر مقررات بین المللی که هدف آن تضمین آزادی کشتیرانی و امنیت دریایی است حمایت کنند.

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در جلسه امروز این شورا با اشاره به سالگرد رحلت امام خمینی در ۱۴ خرداد، "انتخاب شایسته حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی توسط مجلس خبرگان رهبری در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸" را اقدامی مهم در تاریخ انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: خبرگان رهبری با انتخاب درست خود در آن سال، جایگاه مهم خود را در ساختار نظام اسلامی نشان داد.

نشست اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تهران هم امروز با موضوع «بررسی آخرین وضعیت تقویت و ارتقاء مرغ لاین داخلی» با حضور علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران، محمدرضا صاحبی پسندیده معاون قضائی رئیس کل، بابک ترکی معاون قضایی رئیس کل و رئیس اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران، غلامرضا مهدوی رئیس شورای حل اختلاف تهران، داراب رحمتی سرپرست معاونت مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان تهران، یحیی جعفری رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران و نمایندگانی از دستگاه های نظارتی و متولی در حوزه احیا تولید و ارتقا مرغ لاین داخلی از جمله وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان بازرسی در سالن ولایت مجتمع قضایی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این نشست رئیس کل دادگستری استان تهران از احیاء و بازگشت به تولید ۴۵ شرکت تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل توسط اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران خبر داد.

صبح امروز مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان ضمن اعلام دستگیری ۳ نفر از سرکردگان اصلی قاچاقچیان سوخت در جنوب کشور، از  توقیف ۱۲ فروند لنج، ۷ باب منزل و ۲۳دستگاه خودروی متعلق به قاچاقچیان خبر داد.

همچنین امروز با حکم احمد وحیدی وزیر کشور، علیرضا احمدی به عنوان قائم مقام وزیر در امور مجلس شورای اسلامی منصوب شد. احمدی دارای دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی با سابقه کار در پست ریاست شورای عالی استان ها، عهده دار مسوولیت جدید شده است.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان