[ad_1]

ایسنا/زنجان معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: بر اساس قانون بودجه امسال، دستگاه های اجرایی ملزم هستند تا یک درصد میزان اعتبارات خود را در زمینه اقدامات مربوط به حوزه پدافند غیرعامل هزینه کنند.

سردار رسول رحیمی شامگاه روز گذشته (۱۲ خردادماه) در جلسه شورای پدافند شامگاه عامل استان زنجان افزود: ظرفیتی که در قانون بودجه امسال ایجاد شده یک فرصت است تا دستگاه های اجرایی، مسائل و اقدامات مربوط به حوزه پدافند غیرعامل را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه اگر اسناد و مصوبه های کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور در سطح کشور عملیاتی شود از بروز بسیاری از اتفاقات پیشگیری خواهد شد، تصریح کرد: متاسفانه برخی از دستگاه ها مسائل پدافند غیرعامل را خیلی جدی نمی گیرند، ما اسناد متعددی در این حوزه داریم که باید برای عملی شدن آن ها تلاش و حرکت کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان، رحیمی خاطرنشان کرد: اگر پدافند غیرعامل جدی گرفته شود، اتفاقاتی نظیر آنچه در آبادان رخ داد را شاهد نخواهیم بود.

وی افزود: برای شناسایی ساختمان دارای مشکل کارگروه کالبدی ذیل شورای پدافند غیرعامل استان ها باید به صورت جدی کار خودش را شروع کند، ساختمان ناایمن در همه جا داریم که باید شناسایی شود.

این مسئول در ادامه به موضوع شیوع کرونا اشاره کرد و ادامه داد: اگر چه شیوع کرونا یک بحث جهانی بود ولی کشور ما در معرض تهدیدات بیوترویستی است، از این رو در این خصوص باید تدابیر لازم را داشته باشیم.

معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه با بیان اینکه برنامه جدید اقتصادی وظیفه ما را در مقطع کنونی خیلی سنگین کرده است، گفت: مردم تشنه اقناع هستند و باید در این خصوص توجیه شوند.

وی همچنین با بیان اینکه زنجان از استان های خوب و پیشتاز در حوزه پدافند غیرعامل است، اظهار کرد: طرح جامع پدافند این استان تدوین شده است.

استاندار زنجان نیز در این جلسه گفت: اگر می خواهیم حمکرانی داده محور را مثل آنچه در حوزه نان دارد اتفاق می افتد، داشته باشیم باید حوزه سایبری کشور از آنچه که هست، قوی تر شود.

محسن افشارچی با بیان اینکه اسناد بالادستی تدوین شده در حوزه پدافند غیرعامل راهگشا است و مشخص است که دستورالعمل اجرایی آن در بخش های مختلف بر مبنای فکر نوشته شده است.

وی به اتفاقات اقتصادی اخیر در کشور اشاره کرد و ادامه داد: ما اکنون در حال خرید مرغ مازاد بازار هستیم که در راستای عملیات پدافند غیرعامل طبقه بندی می شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه یکی از مسائل مبتلابه ما مسئله تورم است، گفت: برای مقابله با تورم زیرساخت های مشخصی لازم است که بخشی از آن مربوط به حوزه پدافند غیرعامل است.

استاندار زنجان با بیان اینکه همه کارهایی که انجام می شود به دلیل تغییر استراتژی نظام است، تصریح کرد: یک زمانی دنبال رفع تحریم بودیم ولی الان علاوه بر پیگیری رفع تحریم ها، مقابله با تحریم را نیز در دستور کار داریم و به موضوع مردمی کردن یارانه ها نیز باید از همین منظر نگاه کرد.

افشارچی با بیان اینکه جنگ اقتصادی بدترین جنگ است و ما درگیر آن هستیم، افزود: در این راستا زیرساخت های پدافند غیرعامل را باید فراهم کنیم و همه دستگاه ها باید نسبت به این مسائل حساسیت داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز در این جلسه در سخنانی به اهمیت حوزه پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: باید مجموعه آمادگی ها در این حوزه برای کاهش تهدیدات احتمالی دشمن در زمینه های مختلف و استمرار خدمات به مردم، همواره در دستگاه های اجرایی داشته باشیم.

ابوالفضل رفیعی به اجرای طرح شیوه جدید عرضه نان در استان اشاره کرد و افزود: این موضوع اقدامی در جهت تقویت امنیت غذایی و مقابله با فساد و انحرافی که در مصرف آرد وجود داشت، است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سامانه ای شدن فروش نان، مباحث زیرساختی و سایبری در این خصوص باید مورد توجه باشد و این موضوع به صورت جدی در استان در دستور کار است.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان