[ad_1]

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات بی اساس وارده در بیانیه پایانی نشست 152 وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، صدور چنین بیانیه های تکراری و مخرب را نشان از رویکرد سراسر اشتباه و سردرگمی راهبردی برخی کشورهای عضو این شورا در قبال جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (پنجشنبه) افزود: صدور چنین بیانیه های کلیشه ای مغایر با مبانی حسن همجواری بوده و کارویژه ای جز بحران آفرینی منطقه ای نداشته و ظاهرا با هدف خنثی کردن نتایح تحرکات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران با همسایگان به شمول برخی کشورهای دوست و شریک در  میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس صورت می گیرد.

  خطیب زاده  با ارجاع به اشاره این بیانیه  به موضوع  هسته ای کشورمان  افزود: برجام و کشورهای متعهد آن که در متن برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ به وضوح آمده و بر همین مبنا طرف های مذاکرات اخیر وین، نزد هر فرد آشنا به مقدمات مسائل بین المللی روشن است و لذا طرح درخواست هایی از این دست که صادرکنندگان آن به خوبی از بی مبنا و بلاوجه بودن آن آگاه هستند، فقط نشان دهنده عمق بی توجهی این شورا به بدیهیاتی است که نتیجه ای جز بی اعتباری روزافزون برای آن ندارد و در همین ارتباط، این شورا در حالیکه به بزرگترین زرادخانه سلاحهای آمریکایی و غربی در جهان تبدیل شده، در جایگاهی قرار ندارد که در مورد برنامه موشکی و امور مرتبط با سیاست های نظامی و دفاع بازدارنده اظهار نظری بکند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با تاکید مجدد بر مواضع همیشگی کشورمان، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب  کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود:  جمهوری اسلامی ایران هرگونه ادعایی بر این جزایر را دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی خود دانسته و آن را به شدت محکوم می کند. 

خطیب زاده اضافه کرد:  تکرار این مواضع مداخله جویانه به هر شکلی کاملا مردود است و هیچگونه تاثیری بر واقعیت های موجود حقوقی و تاریخی نداشته و نخواهد داشت.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در پایان تاکید کرد :  دولت جمهوری اسلامی ایران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست های اصولی خود همواره راهکار حل مسائل منطقه را بر مبنای تعامل و همکاری با همسایگان دانسته و از ابتکارات ایجابی در زمینه توسعه مناسبات، مبتنی بر اصول و قواعد بین الملل استقبال می نماید.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان