[ad_1]

قاسم جوادزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به مصوبه دولت در خصوص اصلاح نظام یارانه ای و مردمی سازی یارانه ها، اظهار کرد: روغن یکی از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم بود که سازمان جهاد کشاورزی گیلان با مدیریت بحران این کالا توانست دو واحد تولیدی روغن را به چرخه تولید بازگرداند.

وی با اشاره به مصرف سرانه ۲۱ کیلوگرم روغن برای هر نفر در گیلان، افزود: بر اساس جمعیت دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری گیلان میزان مصرف روغن در این استان ۱۴۸ تن بود که از این بین ۸۰ تن مصرف خانوارها و ۶۸ تن مصرف صنف و صنعت گیلان است.

جواد زاده با بیان اینکه مردم گیلان تمایل بیشتری به مصرف روغن سرخ کردنی دارند، ادامه داد: برای خروج از بحران روغن در گیلان علاوه بر افزایش تخصیص مواد اولیه از سوی جهاد کشاورزی برای شرکت هایی که روغن سرخ کردنی تولید می کنند، بر اساس مصوبه قرارگاه امنیت غذایی کارخانه های تولیدی روغن در گیلان نیز مکلف شدند که حتی یک گرم از تولیدات خود را از این استان خارج نکنند.

وی با اشاره به احیای دو واحد تولیدی روغن در گیلان به چرخه تولید، گفت: با رفع مشکلات یکی از واحدهای تولیدی و تخصیص ۵۵۰ تن مواد اولیه به آن برای تولید روغن بر اساس شرایط استان، این واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشت.

جواد زاده ادامه داد: یکی دیگر از کارخانه های تولیدی روغن نیز با نوسازی تجهیزات و بهره مندی از دستگاه های روز به چرخه تولید روغن های سرخ کردنی برگشت.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تا سه ماه آینده هیچ مشکلی برای تأمین کالاهای اساسی در گیلان وجود ندارد، گفت: در روز سه شنبه ۱۲۰۰ تن روغن در مخازن واحدهای تولیدی وجود داشت که ۴۹۰ تن پس از تولید نهایی به بازار منتقل شد.

وی همچنین اضافه کرد: روز گذشته نیز ۹۰۰ تن ورودی روغن و ۳۸۰ تن خروجی روغن به بازار گزارش شده که این امر بیانگر تأمین روغن گیلان بیش از میزان مورد نیاز آن است.

جواد زاده با اشاره به موجودی ۲۴ هزار تنی روغن خام در انبارها و سیلوهای گیلان، ادامه داد: با توجه به افزایش چهار برابری قیمت روغن از سوی دولت، پیشنهاد می شود اصناف و اتحادیه ها با تخصیص تسهیلات در راستای تأمین نقدینگی برای عمده فروشان و فروشگاه ها، از آنها حمایت کنند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان