[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی ظهر پنج شنبه در جلسه سیاستگذاری پنجاه و یکمین سالروز بزرگداشت دکتر معین با بیان اینکه این شخصیت بزرگ ادبی جز مفاخر استان گیلان است، عنوان کرد: استاد معین همواره باعث فخر و سرافرازی گیلانیان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به ضرورت پاسداشت یاد و نام استاد معین، بیان کرد: همه ما وظیفه داریم شخصیت و زندگینامه استاد معین را به مردم به ویژه نسل جوان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ و هنر گیلان وابسته به بزرگانی همچون استاد معین و آیت الله بهجت است، تصریح کرد: مفاخر ما باعث هویت بخشی به جامعه می شوند و رسالت بزرگداشت یاد و جاودان کردن راه آنان است.

ثقتی با بیان اینکه امسال علاوه بر برگزاری بزرگداشت استاد معین باید جایگاه گیلان در ادبیات ایران را نیز برجسته سازی کنیم، افزود: تجلیل ادب و فرهنگ زبان فارسی با مرکزیت گیلان در دستور کار وزارت ارشاد است.

وی عنوان کرد: پیشنهاد خود مبنی بر نامگذاری روز تولد استاد معین به عنوان روز فرهنگ لغات را به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال کردیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه نباید تجلیل از مفاخر تنها به یک روز بسنده شود، گفت: ایجاد موزه ها به معرفی، شناسایی و ماندگاری مفاخر کمک می کنند در مورد استاد معین نیز به دنبال این هستیم که با همکاری شهرداری منزل پدری ایشان خریداری و با جذب اعتبارات و مرمت و بازسازی به موزه تبدیل شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان