[ad_1]

ایسنا/گیلان دبیرکل جمعیت فداییان اسلام، امام خمینی(ره) را یک نظریه پرداز جریان ساز و انقلابی دانست و بیان کرد: امام نظریه پرداز بود و با نظریه اسلام انقلاب را به وجود.

محمدمهدی عبدخدایی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر رشت، مبنای دینی و توحیدی را وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های دنیا دانست و اظهار کرد: شخصیتی چون امام خمینی(ره) انقلابی را به وجود آورد که در دنیا بی نظیر بود.

وی با بیان اینکه در تاریخ ایران شاهد نقش آفرینی روحانیت در حرکت های سیاسی و اجتماعی بودیم، به لغو قرارداد تنباکو اشاره کرد و افزود: روحانیت عقل را در کنار قرآن و اجتماع و سنت آوردند و همواره خطر استعمار را گوشزد کردند و نسبت به حضور یهودیان در فلسطین هشدار دادند.

دبیرکل جمعیت فداییان اسلام، با اشاره به آگاهی زیاد مراجع تقلید از مسائل سیاسی و اجتماعی زمانه و برخورداری از قدرت تحلیل و پیش بینی، تصریح کرد: در حوزه علمیه قم این امکان وجود نداشت که اشاعه دهنده قال باقر(ع) و قال صادق(ع) باشد و لذا امام خمینی(ره) مقدمات ورود آیت الله بروجردی را به حوزه علمیه قم فراهم کرد و ریاست این مرکز علمی - فقهی به دست ایشان افتاد لذا آیت الله بروجردی حوزه علمیه را به گونه ای دگرگون کرد که شخصیت های بزرگی همچون امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی، علامه مطهری و مکارم شیرازی و... تربیت شدند.

عبدخدایی، با بیان اینکه حوزه علمیه آیت الله بروجردی توانست به همه شبهات درباره دین پاسخ دهد، گفت: حوزه علمیه تکان خورد و طلبه هایی روشنفکر تربیت شدند که می توانستند درباره مسائل سیاسی و اجتماعی و فلسفی تحقیق کنند و نظریات فلسفه غرب را بخوانند و بفهمند و پاسخ دهند لذا آثار شاگردان آیت الله بروجردی در حوزه اصول فلسفه همچنان بی نظیر است.

وی با اشاره به حضور روحانیت از جمله شهید نواب صفوی در میدان مبارزه با آمریکا، خاطرنشان کرد: مراجع تقلید و روحانیت حکومت اسلام و قرآن را می خواستند و به دنبال اجرای احکام اسلام بودند و بر عدم حضور آمریکا در این مملکت و لغو قراردادهای ننگین همچون پیمان نظامی بغداد تاکید می کردند.

دبیرکل جمعیت فداییان اسلام، با بیان اینکه نواب صفوی عاشق شهادت بود و اعتقاد داشت از هر قطره خونش یک نواب صفوی زاده می شود، گفت: در جریان جنگ ایران و عراق دیدیم که شهدای ما هر کدام نواب صفوی شدند و دشمن را بیرون راندند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور از دست برود.

وی یکی از رموز پیروزی های انقلاب را رهبری مرجع تقلید دانست و خاطرنشان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی شخصیتی است که شاگرد میرزای شیرازی و آیت الله بروجردی بوده و لذا توانست شاه را بیرون براند و دولت تعیین کند.

عبدخدایی، امام خمینی(ره) را یک نظریه پرداز جریان ساز و انقلابی دانست و بیان کرد: امام نظریه پرداز بود و با نظریه اسلام انقلاب را به وجود آورد؛ زمانی که امام نهضت انقلاب اسلامی را آغاز کرد کسی فکر نمی کرد که بدون نظریه مارکس بتوان حرکت انقلابی کرد، اما در ایران همه آمدند و کشاورز و طلبه و تاجر و دانشجو و زن و مرد یک جا گفتند شاه را نمی خواهند.

دبیرکل جمعیت فداییان اسلام، انقلاب اسلامی را تنها انقلابی در دنیا دانست که با نظریه پردازی یک مرجع تقلید به وجود آمده و افزود: امام وقتی دید همه مردم در صحنه هستند، دولت تعیین کرد.

وی اسلام و تشیع را بنیانگذار انقلاب دانست و عنوان کرد: امروز تمام حرکت های سرمایه داری شکست خورده و فقط انقلاب امام پیروز شده است. زمانی که قیام ۱۵ خرداد شکل گرفت، برخی گفتند یک حرکت کور است، اما همین حرکت به اصطلاح کور بعد از ۱۵ سال تبدیل به انقلابی شد که تمام خاورمیانه و حتی دنیا را دگرگون کرد.

عبدخدایی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران توحید را به میدان آورد، اظهار کرد: زمانی که خداشناسی و خداپرستی را افیون جامعه می دانستند، مرجع تقلیدی ظهور کرد که مایه حیات دوباره اسلام و قرآن و فقه شیعه، میرزای شیرازی و علامه طباطبایی و... شد.

وی هنر امام را در بسیج توده مردم دانست و یادآور شد: امام خودش انقلابی بود و به اسلام و انقلاب اعتقاد راسخ داشت و لذا جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد را ایجاد کرد تا مردم در پناه اسلام آزاد باشند و مقدمات ظهور را فراهم کنند.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان