[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت رضایی پور ظهر شنبه در جلسه بررسی طرح راه اندازی کارتخوان در نانوایی ها، گفت: در راستای اجرای مطلوب طرح هوشمندسازی یارانه های نان، نانوایی های فاقد پروانه کسب یا دارای پروانه منقضی شده باید ظرف یک هفته تعیین تکلیف شوند.

فرماندار آستارا با اشاره به راه اندازی و نصب کارتخوان خرید نان در ۲۲۴ نانوایی شهرستان، اضافه کرد: گیلان سومین استان کشور و آستارا جز اولین شهرستان های استان در اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه این کارتخوان ها از به روزترین سیستم برخوردار هستند، ادامه داد: این کارتخوان ها با سرعت عملیات بالا و احتمال خرابی و قطعی سیستم بسیار کم مشکلات عرضه عادلانه آرد و نان را حل می کند.

رضایی پور با تأکید بر لزوم تکمیل پرونده از سوی نانوایی هایی که پروانه کسب نداشته و یا اطلاعات آنها در سیستم به صورت ناقص وارد شده است، اضافه کرد: در صورت عدم تکمیل این اطلاعات یارانه آرد به این نانوایی ها تعلق نمی گیرد.

وی همچنین با اشاره به تأثیر اجرای این طرح در جلوگیری فروش غیرقانونی سهمیه آرد و افزایش کیفیت نان ها، تصریح کرد: همه دستگاه ها باید در اجرای این طرح همکاری داشته باشند.

فرماندار آستارا اجرای صحیح طرح هوشمندسازی یارانه های نان سنتی نیازمند فراهم کردن زیرساخت های لازم دانست و ادامه داد: با توجه به فصل کشاورزی و حضور گردشگران در آستارا نان باکیفیت و مورد نیاز مردم عرضه شود.

رضایی پور با اشاره به اینکه طی روزهای آینده نانوایی هایی که واجد شرایط هستند، می توانند با نصب کارتخوان آماده اجرای طرح هوشمندسازی شوند، اضافه کرد: هیچ تغییری در قیمت نان سنتی رخ نمی دهد و یارانه مابه التفاوت به نانوایی ها پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه تمام نانوایی ها تا پایان خرداد ماه باید به دستگاه کارتخوان مجهز شوند، افزود: در این مرحله به نانوایی هایی متصل به این سامانه با توجه به میزان فروش روزانه ۱۵ درصد یارانه از سوی دولت پرداخت می شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان