[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت دارایی و امور اقتصاد، در دیدار دبیر شورای عالی مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم جمهوری اسلامی ایران با یوری چیخانچین رئیس واحد اطلاعات مالی کشور روسیه (Rosfinmonitoring) و رئیس گروه منطقه ای مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم اوراسیا (EAG) در حاشیه ۳۶ امین اجلاس گروه مذکور، طرف روسی از جمهوری اسلامی ایران درخواست افزایش بیش از پیش تعاملات در حوزه مبارزه با پولشویی دو کشور را برای مدیریت تحریم های تحمیلی به ایران و روسیه ارائه کرد.

در این نشست صمیمانه رئیس واحد اطلاعات مالی روسیه از هادی خانی سرپرست مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد با هدف تعمیق همکاری ها برای سفر به کشور روسیه دعوت نمود.

چیخانچین رئیس واحد اطلاعات مالی کشور روسیه در ادامه با هدف انجام اقدامات کارشناسی در پایه ریزی توسعه تعاملات فی مابین، اظهار داشت، اعمال تحریم های غرب و آمریکا علیه روسیه، شرایط دو کشور را بیش از پیش به هم نزدیک نموده و لازم است تجارب دو طرف در توسعه زیرساخت های فنی و تکنیکی مبارزه با پولشویی به اشتراک گذاشته شود.

وی افزود، روسیه آمادگی دارد دانش سیستمی و فرآیندی کشف و مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در اختیار خود را به ایران ارائه و از نظرات کارشناسی و فنی جمهوری اسلامی ایران نیز استفاده کند.

خانی سرپرست مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد نیز در این دیدار از رویکرد طرف روسی استقبال نمود و برای توسعه همکارهای فی مابین تاکید کرد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان