[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در پیامی به مناسبت ۱۵ خرداد این روز را مبدأ نهضت انقلاب اسلامی و نماد پیوند میان امام و امت توصیف کرد.

در متن این پیام آمده است:

انقلاب اسلامی ایران در مسیر پر فراز و فرود شکل گیری، پیروزی، تداوم و تعالی، مرهون رهبری پیامبرگونه امامین انقلاب اسلامی و حضور بی نظیر مردم مسلمان و انقلابی ایران اسلامی در صحنه های مختلف است که با ایثار و شجاعتی مثال زدنی جان و مال خویش را وقف احیای اسلام و اعتلای میهن اسلامی کرده اند. یوم الله پانزدهم خرداد مبدا نهضت اسلامی و سرآغاز انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) است که به نماد پیوند امت با امام خویش تبدیل شده و گواه پیوند معنوی مردم ایران با آرمان الهی معمار کبیر انقلاب اسلامی و فداکاری و جان فشانی آنان در راه حفظ اسلام و نابودی استبداد، استعمار و استکبار جهانی است.

به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی «۱۵ خرداد از نور الهی عاشورا فروغ و از شمس جمال حسینی گرمی گرفت»؛ در یوم الله پانزدهم خرداد سال ۱۳۴۲، مردم خشمگین و خسته از ظلم و ستم رژیم طاغوتی پهلوی، با تاسی به نهضت عاشورا همچو موجی عظیم به پا خواستند و با قیامی خونین بنیان پوسیده کاخ استبداد را نشانه گرفتند و زمینه ساز حرکت بزرگ ملت ایران به سوی استقلال و آزادی شدند.

قیام خونین یوم الله پانزدهم خرداد یادآور نقش بی بدیل و رهبری بی نظیر پیشوا و مرجع عالی جهان اسلام امام خمینی (ره) است که با توکل به قدرت لایزال خداوند متعال و تکیه بر وحدت مردم مسلمان و مبارز ایران با دستانی خالی اما قلبی مطمئن، پرچم مقدس اسلام را بر میهن اسلامی برافراشت و با تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی، پرتو امید را در دل مسلمانان مظلوم و آزادگان جهان تاباند و روحیه انقلابی گری، مقاومت و ایستادگی را زنده کرد.

امروز در چهل و چهارمین سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اقتدار، پیشرفت، امنیت و آرامش میهن اسلامی را مرهون خون پاک شهدای انقلاب اسلامی هستیم و خداوند را شاکریم که ایران اسلامی در سایه ولایت ولی امر مسلمین با تلاش برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در مسیر زمینه سازی ایجاد تمدن نوین اسلامی و طلوع خورشید ولایت حضرت ولی عصر امام زمان (عج) گام برداشته است.

مردم بصیر و همیشه در صحنه گیلان در آغازین روزهای شکل گیری نهضت اسلامی امام خمینی (ره) با تقدیم شهید حجت الاسلام سید یونس حسینی رودباری همچون همیشه نقش آفرین شدند و معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در وصف این شهید والامقام فرمودند: «من این سید را از فرزندم بیشتر دوست دارم»؛ شهید رودباری اولین شهید انقلاب اسلامی است که از هر قطره خون پاک او، هزاران مبارز رویید و انقلاب اسلامی ایران به ثمر رسید.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر قیام خونین پانزدهم خرداد، از عموم مردم همیشه در صحنه استان گیلان دعوت می نماید تا با شرکت در مراسم بزرگداشت قیام خونین یوم الله پانزدهم خرداد در سراسر استان و همچنین مراسم استانی با محوریت شهید حجت الاسلام سیدیونس حسینی رودباری که با سخنرانی آیت الله دکتر رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۱۵ خرداد در مصلی امام خمینی (ره) شهر رودبار برگزار می شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان