دنیا امروز بر پایه تبلیغات می گردد. چه در فضای مجازی و چه در دنیا واقعی، به هر سو که نگاه کنید متوجه پوسترهای تبلیغاتی خواهید شد. در عصر حاضر، این پوسترها از مهم ترین ابزارهای تبلیغاتی شرکت ها، به شمار می روند. استفاده از این روش تبلیغات به قدری گسترده است که طراحی پوستر به یکی از شاخه های اصلی رشته گرافیک تبدیل شده است. از پوسترها برای تبلیغات یا اطلاع رسانی، استفاده می شود. اگر قصد دارید پوستر مخصوص به خود را طراحی کنید اما بودجه کافی  ندارید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید؛ چراکه قصد داریم تا به معرفی بهترین سایت ها برای طراحی پوستر آنلاین و رایگان، بپردازیم.

پوستر چیست؟

از پوسترها به عنوان روشی برای ترویج کالاها و آگاهی دادن استفاده می کنند. تصاویر، رنگ ها، فونت ها و کلمات، تأثیر فوق العاده ای بر ناخودآگاه مخاظبان داشته و سبب جذب مشتری می شوند؛ به همین دلیل است که سلیقه طراح، نقش بسیاری در زیبا کردن پوسترها دارد. ابعاد این بنرهای تبلیغاتی وابسته به مکانی است که قصد استفاده از آن ها را دارند. و اینکه اگر به دنبال یک پوستر حرفه ای هستید پیشنهاد می کنم سفارش طراحی پوستر خود را از بلو مارکتینگ سفارش دهید. انواع پوسترها به شرح زیر است.
  • پوسترهای تبلیغاتی
  • پوسترهای سیاسی
  • پوسترهای تلفیقی و انگیزشی
  • پوسترهای فیلم ها
  • پوسترهای رویدادها
  • پوسترهای مسافرتی
  • پوسترهای آموزشی
  • پوسترهای نور سیاه

سایت Canva poster maker

به عنوان اولین سایت طراحی پوستر، اجازه دهید به سراغ سایت Canva برویم. این سایت فوق العاده به شما کمک می کند تا در عرض چند دقیقه، پوستر دلخواه خود را طراحی و دانلود کنید. از محبوب ترین ویژگی های این سایت، می توان به طراحی پوستر آنلاین و همیچنین طراحی لوگو اشاره کرد. جالب است بدانید که در سایت Canva، طرح های آماده و رایگان بسیاری وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. از جمله قابلیت های این سایت می توان به فهرست زیر اشاره کرد.
  • انتخاب اندازه تصویر
  • اضافه کردن چندین لایه به تصویر
  • تغییر دادن سبک فونت
  • انتخاب تصویر پس زمینه
  • قابلیت تنطیم شفافیت تصویر
سایت Canva poster maker برای طراحی پوستر

سایت Postermywall

دومین سایت طراحی پوستر در لیست ما، سایت Postermywall است. شما در این سایت دست بازی برای طراحی پوستر و بنر تبلیغاتی مربوط به کسب و کار خود، دارید. Postermywall به شما اجازه می دهد تا از متن، ویدیو و تصاویر مختلف برای طراحی پوستر استفاده کنید. تصاویر آماده زیادی در این سایت وجود داشته و شما می توانید به سادگی با تغییر متن یا بعضی تصاویر، پوستر مناسب خود را طراحی کنید. معمولاً تمامی پوسترهای آماده این سایت دسته بندی شده اند تا کاربران در پیدا کردن پوستر مورد نظر خود راحت تر باشند. تنها کاری که کاربران در زمان طراحی پوستر باید انجام دهند این است که انتخاب کنند کدام تصویر باید در لایه جلو و کدام تصویر باید در لایه عقب قرار بگیرد. متاسفانه پوستری که دانلود خواهید کرد، کیفیت HD آن به صورت رایگان نخواهد بود؛ اما در عوض نسخه های رایگان این پوستر، فاقد واترمارک Postermywall هستند. از دیگر ویژگی های این سایت می توان به فهرست زیر اشاره کرد.
  • وجود گزینه های زیاد برای تغییر را تنظیم تصاویر
  • فونت های زیاد
  • امکان استفاده از ویدیو در پوسترها
  • رایگان بودن تمامی امکانات

سایت piktochart poster maker

کار کردن با سایت طراحی پوستر piktochart poster maker، بسیار آسان است. هدف اصلی و تخصصی این سایت طراحی اینفوگرافیک می باشد؛ اما ما از این سایت برای طراحی پوسترهای تبلیغاتی استفاده می کنیم. برای طراحی پوستر در این سایت، ابتدا به صفحه اصلی آن رفته و ثبت نام کنید. در مرحله بعد به صفحه طراحی پوستر منتقل خواهید شد و می توانید کار خود را شروع کنید.

سایت Crello

سایت Crello، خیلی زود به یکی از سایت های مورد علاقه کاربران تبدیل شد. پس از گذراندن مراحل ثبت نام در این سایت طراحی پوستر، می توانید از میان هزارن تصویر و پس زمینه های موجود در این سایت، برای طراحی پوستر دلخواه خود کمک بگیرید. متاسفانه برای استفاده از برخی فایل های این سایت، باید اشتراک پریمیوم آن را خریداری کنید. سایت Crello، فیلترهای زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد تا با استفاده از آن ها، جستوجو خود را هدفمندتر کنند. با کمک این فیلترها می توانید جستوجو خود را به فایل های رایگان، محدود کنید تا در وقت خود صرفه جویی کرده باشید. لازم است توجه داشته باشید که این امکان فقط برای پیدا کردن عکس ها وجود دارد و جستوجو در قسمت پس زمینه ها و طراحی ها را باید به صورت دستی انجام دهید. خوشبختانه در این وب سایت خبری از واترمارک نیست و استفاده از آن برای کاربران رایگان است.

سایت Adobe Spark

می توان وب سایت Adobe Spark را بهشتی برای طراحی پوستر دانست. این سایت طراحی پوستر، الگوهای گرافیکی و بسیار جذابی را به کاربران خود ارائه می کند. این سایت برای هر مناسبتی، طرحی آماده دارد؛ پس در صورتی که قصد طراحی پوستر برای یک مناسبت خاص را دارید، وب سایت Adobe Spark می تواند انتخاب مناسبی باشد. عکس های آماده و جذاب زیادی در نرم افزار آنلاین Spark وجود دارد که دست کاربران را برای طراحی پوستر باز می گذارد. امکان جالب دیگری که در این وب سایت وجود دارد، قابلیت اضافه کردن تصاویر دلخواه از گوگل درایو یا دراپ باکس است. متاسفانه در نرم افزار آنلاین Adobe Spark تعداد زیادی از استیکر و کلیپ آرت وجود ندارد. لازم به ذکر است که در صورت استفاده رایگان از این سایت، پوستر طراحی شده شما دارای واترمارک Adobe Spark خواهد بود.

سایت Snappa

وب سایت Snappa، وب سایتی است که برای طراحی پوسترهای مینیمال مناسب است. روابط کاربری در این سایت، کاملاً آسان و راحت بوده و اصلاً کاربران را گیج نمی کند. خوشبختانه در این سایت تمام ابزارهای مورد نیاز، در اختیار شما قرار دارد. از دیگر قابلیت های سایت Snappa، می توان به وجود تعداد زیادی از تصاویر مینیمال آماده اشاره کرد. خوشبختانه وب سایت Snappa، محدودیت های زیادی را برای کاربران خود اعمال نمی کند؛ تنها محدودیت این سایت، این است که کاربران در ماه فقط می توانند پنج پوستر را طراحی و دانلود کنند. طراحی پوستر با سایت Snappa

سایت Easel

اگر در کار طراحی پوستر تازه کار هستید، وب سایت Easel گزینه مناسبی برای شما است. استفاده از این سایت بسیار آسان بوده و با محیطی کاربر پسند، امکانات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. درست است که در مقایسه با دیگر سایت ها، امکانات کم تری را در اختیار شما قرار دارد، اما می توانید برای طراحی پوستر های ساده ، روی آن حساب باز کنید. در نسخه رایگان سایت Easel کاربران می توانند از الگوهای آماده برای طراحی خود استفاده کنند. آبجکت های گرافیکی رایگانی در این نرم افزار آنلاین وجود دارد که  از آن ها برای زیباسازی پوستر به کار می روند. متاسفانه نسخه رایگان این وب سایت، محدودیت های زیادی را برای کاربرانش اعمال می کند.

سایت fotor

وب سایت fotor، آخرین سایت طراحی پوستری است که قصد معرفی آن به شما را داریم. این وب سایت به تازگی ساخته شده و امکانات نسبتاً قابل قبولی را برای طراحی آنلاین پوستر، در اختیار کاربران قرار می دهد. پس از آن که به سایت وارد شدید، با انتخاب گزینه get started می توانید وارد قسمت طراحی پوستر شده و با انتخاب یک قالب آماده، کار خود را شروع کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا اطلاعاتی درباره بهترین سایت های طراحی پوستر آنلاین و رایگان، در اختیار شما قرار بگیرد. در این مطلب به معرفی هشت سایت نسبتاً رایگان پرداختیم تا به شما عزیزان برای طراحی پوستر، کمک کرده باشیم. امید است، این مقاله برای شما مفید واقع شود. سفارش طراحی کارت ویزیت و انواع طراحی های خود را می توانید از بزرگ ترین سایت ارائه دهنده خدمات در ایران یعنی بلو مارکتینگ سفارش دهید.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان