[ad_1]

ایران و شورای حکام/ برگزاری مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال امام (ره)/ جزایر سه گانه ایران و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، به گفته نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین موضوع ایران به احتمال زیاد، اواخر هفته جاری در شورای حکام برررسی خواهد شد.

میخائیل اولیانوف در صفحه توییترش در واکنش به اظهارات تحلیل گری که گفته بود موضوع ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از روز دوشنبه با آغاز دور جدید نشست شورا بررسی خواهد شد، نوشت: در واقع مسئله ایران توسط شورای حکام آژانس، به احتمال زیاد روز چهارشنبه بررسی خواهد شد.

اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می شود که خبرگزاری رویترز چهارشنبه گذشته گزارش داد، آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان[تروئیکای اروپا] پیش نویس یک قطعنامه برای ارائه به نشست هفته بعد شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را تهیه کرده اند که از ایران می خواهد به سوالات باقی مانده آژانس درباره ذرات اورانیوم پیدا شده در سه محل توضیح دهد.

همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از گفت وگوی خود با وزیر خارجه ایران درخصوص توافق هسته ای برجام خبر داد و در توییتی نوشت: مجددا با امیرعبداللهیان گفت وگویی داشتم. احتمال دستیابی به توافق و بازگشت به برجام رو به کاهش است اما همچنان می توانیم با تلاش مضاعف به آن دست یابیم. من به عنوان هماهنگ کننده در هر زمانی آماده ام تا رسیدن به راه حل به آخرین مشکلات باقی مانده برجسته را تسهیل کنم.

خبرگزاری آناتولی ترکیه هم اعلام کرد که حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران روز دوشنبه آتی به ترکیه خواهد رفت که اولین سفر رسمی او به ترکیه به شمار می رود.

در سایه بحران جهانی غذا به دلیل جنگ اوکراین و روسیه، ترکیه در دو هفته آتی میزبان وزرای خارجه ۹ کشور خواهد بود.

اخبار مربوط به برگزاری مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی، پس از دو سال وقفه ناخواسته (بواسطه فراگیری بیماری کرونا) هم از جمله اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

بنا بر اعلام ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (سلام الله علیه)  امسال نیز به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی بر اساس استفتاء از دفتر مقام معظم رهبری، مراسم ۱۴ خرداد در حرم مطهر حضرت امام با رعایت محدودیت جمعیت شرکت کننده برگزار شد.

حضرت آیت الله خامنه ای با حضور در اجتماع پرشور مردم در مرقد مطهر رهبر کبیر انقلاب با تأکید بر اینکه امروز گرایش مردم به دین و انقلاب یقیناً بیش از ابتدای انقلاب است، به نمونه هایی برجسته از حضور شکوهمند مردم در تجلیل از مقاومت و روحانیت اشاره کردند و گفتند: تشییع میلیونیِ بدنِ قطعه قطعه شهید سلیمانی و بزرگداشت آن مرد انقلابی، مبارز و مجاهد، و تشییع جنازه و ابراز احساسات مردم به درگذشت مراجع و فقهای عالی قدری همچون آیت الله صافی گلپایگانی و آیت الله بهجت با گرامیداشت هیچ شخصیت سیاسی و هنری دیگر در کشور قابل مقایسه نیست و نشان دهنده اعتقاد مردم به روحانیت، دین، جهاد و مقاومت است.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از بیاناتشان در مراسم سی وسومین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (رحمةالله علیه) ضمن تاکید بر اینکه نسل جوان نیازمند شناخت ابعاد شخصیت امام است، فرمودند: شنیدم، به من خبر دادند که امروز در اثنای سخنرانی جناب آقای حاج حسن آقای خمینی، کسانی سروصدا کردند. با این کار بنده مخالفم؛ با این نوع تخریب کردن ها و سروصدا کردن ها بنده موافق نیستم، من مخالفم، این را بدانند همه.

در همین مراسم حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی با اشاره به اینکه امام مظهر خوبی های بسیاری است ، گفت: ایشان مظهر آرمان های بسیار بزرگی است که توانست یک انقلاب بزرگ را رقم بزند.

یادگار امام (ره) افزود: امام حقیقت نابی بود که یک روح مطهر را در جامعه ما رقم زد. اگر بخواهیم زندگی امام را با هم مرور کنیم نقاط بسیار درخشانی در شخصیت ایشان است که از جمله مهمترین آن ها آرمان هایی است که ایشان توانستند نماد و مظهر آن آرمان ها را نشان دهند. این آرمان ها همان آرمان های شکوه انقلاب اسلامی است.

سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای، مقام معظم رهبری در مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)  بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مرقد مطهر آن امام فقید بازتاب هایی در رسانه های غربی داشت که گزارش کامل آن را می توانید اینجا بخوانید.

آیت الله سید ابراهیم رئیس جمهور هم با حضور در مرقد مطهر امام راحل خاطرنشان کرد: امام خمینی در سیره سیاسی خود به گونه ای رفتار می کرد که همه مظلومان ایشان را مقتدا و رهبر خود می دانستند. امام دنبال این بود که عدالت اجرا شود و این از ویژگی های انسان عادل است. امروز باید بر اجرای عدالت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه تاکید کرد.

برخی اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

حرم امام(ره) و اشرافیگری

امام (ره) درس مقاومت و مجاهدت در برابر ظلم را به آزادگان جهان آموخت

اساسی ترین اقدام امام راحل ایجاد حکمرانی نوین مبتنی بر ولایت فقیه بود

باید میراث گرانبهای امام(ره) را حفظ و به جوانان معرفی کنیم

باید با درایت و حوصله به شبهات و ابهامات درباره انقلاب پاسخ دهیم

هیچ ملت مسلمانی حق ندارد اسرائیل را به رسمیت بشناسد

نباید اجازه داد از انقلاب هویت زدایی کنند

برگزاری مراسم سالگرد رحلت امام خمینی در بصره

در گام دوم انقلاب باید به آرمان های امام راحل توجه شود

«امام دلها» در روایات نمایندگان مجلس

نمی توانیم انقلابی منهای امام خمینی(ره) داشته باشیم

امام خمینی (س) از نگاه اندیشمندان و رهبران سیاسی زمان خود

امام خمینی الگوی مردم سالاری دینی را برای جهانیان معرفی کرد

تجلی روح الله

قرن جدید، قرن تحقق آرمان های خمینی کبیر است

***

در پی ادعاهای واهی مطرح شده در بیانیه  اخیر شورای همکاری خلیج فارس در مورد جزایر سه گانه، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار تصاویری از دیدارش از مرزهای آبی در خلیج فارس در بهمن ۱۳۹۹ در صفحه توییترش نوشت: ‏حتی یک وجب از خاک میهن، به مثابه همه ایران است. جزایر سه گانه قلمرو ابدی ایران سرافراز در قلب خلیج همیشه فارس و چشم و چراغ وطن هستند.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان