[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، یاشین کمالی ظهر یکشنبه در گفتگو با رسانه ها به روند حاکم بر شورای اسلامی این شهر اشاره کرد و افزود: سه عضو شورا طی سه ماه گذشته در جلسات شورا حضور پیدا نمی کنند.

نایب رئیس شورای شهر آستارا با اشاره به ارسال نامه های جداگانه در تاریخ های ۲۸ اردیبهشت و ۷ خرداد ماه امسال در راستای اجرای مواد ۷، ۹۲و ۹۴ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، اضافه کرد: این نامه ها به واسطه توقف، اخلال در انجام وظایف شورا، غیبت های مکرر غیرموجه و عدم شرکت اعضا تا ۲ ماه در جلسات شورای شهر به فرمانداری برای تعیین تکلیف اعضای غایب شورا ارسال شده است.

وی گفت: متأسفانه بانیان وضع موجود شورای شهر به خاطر زیاده خواهی ها و به کرسی نشاندن فرد مورد نظر خود در شهرداری برای تأمین منافع خود و اطرافیان مانع اجرای قانون در مورد اعضای غایب شورا می شوند.

کمالی با بیان اینکه قانون کلید حل مشکلات شورای شهر آستارا است، گفت: فارغ از اجرای مواد ۹۲ و ۹۴، ماده ۷ قانون شورا به صراحت اشاره می کند هرگاه عضوی از شورا به هر دلیلی تا دو ماه در جلسات شورا شرکت نکند تا تعیین تکلیف نهایی که نباید بیش از شش ماه به طول بیانجامد از عضو علی البدل به عنوان جانشین در جلسات دعوت به عمل می آید.

نایب رئیس شورای شهر آستارا خواستار ورود جدی مسئولین مربوطه بویژه فرماندار شد و گفت: مسئولین دست بانیان وضع موجود را از مانع تراشی و ادامه اخلال و توقف در انجام وظایف شورا کوتاه کرده و طبق قانون از اعضای علی البدل شورا جهت شرکت در جلسات دعوت کنند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان