[ad_1]

سجاد ستوده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای ویژه برنامه «پا به پای میرزا در رشت»، اظهار کرد: این برنامه همزمان با صد و دومین سالروز اعلام جمهوری ایران در گیلان از سوی میرزا کوچک برگزار شد.

وی هدف از اجرای این برنامه را بازخوانی اتفاقات نهضت جنگل در قالب یک حرکت استکبارستیزی و استقلال خواهی مردم گیلان عنوان کرد و گفت: به گفته برخی اسناد میرزا کوچک خان جنگلی در تاریخ ۱۵ و یا ۱۶ خرداد ماه سال ۱۲۹۹ شمسی در راه اعاده استقلال و حاکمیت ملی ایران طی بیانیه ای و با حضور بر سر قبر دکتر حشمت، الغای اصول سلطنت و تأسیس حکومت جمهوری ایران را در رشت اعلام کرد.

مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان با تأکید بر لزوم بازخوانی نهضت جنگل، تصریح کرد: متأسفانه با وجود اینکه رشت شهر میرزا کوچک است آنگونه که شایسته بوده طی سال های گذشته به نمادهای نهضت جنگل توجه نشده است.

وی با بیان اینکه نهضت جنگل یکی از مهمترین و بزرگترین حرکت های انقلابی مردم ایران پس از نهضت مشروطه محسوب می شود، ادامه داد: بسیاری از نقاط شهر رشت یادآور اتفاقات مهم و سرنوشت ساز در تاریخ معاصر ایران است، اما المان و نمادهای مناسبی در این نقاط درج نشده است.

ستوده با اشاره به رونمایی از نخستین قسمت مستند «مینیاتور» در حاشیه برگزاری این ویژه برنامه، گفت: این مستند ۱۰ قسمت با موضوع پاسخ به شبهات نهضت جنگل توسط سازمان فضای مجازی سراج مرکز گیلان و به تهیه کنندگی سهراب یوسفی تا ۱۱ آذر تولید می شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان