اجازه ندهیم ارتجاع دوباره قدرت بگیرد

۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۰۷:۳۴ چاپ کد خبر: 170510
[ad_1]

یک فعال سیاسی گفت: نباید اجازه دهیم ارتجاع، دوباره قدرت بگیرد، کاری که در انقلاب های مشروطه و نهضت ملی با کمک استبداد جهانی صورت گرفت و باعث شکست آنها شد.

به گزارش ایسنا به نقل از رادیو گفت وگو، محمدکاظم انبارلویی در گفت وگوی تلفنی با برنامه «بدون خط خوردگی» با اشاره به حواشی اتفاق افتاده در سی و سومین سالگرد رهبر فقید انقلاب اسلامی در حرم ایشان، گفت: طی یک صد سال گذشته سه انقلاب مشروطه، نهضت ملی و انقلاب اسلامی در ایران اتفاق افتاد که در دو انقلاب، شکست خوردیم. از علل شکست انقلاب های مشروطه و نهضت ملی، درک نشدن مفاهیم هستی، تاریخ و انسان بود چرا که دول خارجی روی درک ملت مان از این مفاهیم، اخلال ایجاد کردند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: وحدت ملی در بستر منافع ملی و رهبری ملی ایجاد می شود. رهبر ملی باید صفاتی داشته باشد که نخبگان جامعه حول آن، اجماع کنند. در دو انقلاب شکست خورده مشروطه و نهضت ملی شاهد این صفات در رهبری این دو جریان نبودیم در حالی در انقلاب اسلامی، به لطف الهی شاهد چنین صفاتی در رهبر وقت انقلاب بودیم. در کنار همه ویژگی های شخصی امام خمینی (ره) برای رهبری، ایشان بر اسلام و قرآن به عنوان یک مکتب تاکید داشتند و به همین جهت دارای دیدگاه خاصی در رابطه با هستی، تاریخ و انسان بودند. این مسائل سبب شد امام خمینی (ره) نه تنها یک رهبر ملی بلکه در حد رهبر جهانی شناخته شوند.

انبارلویی اقامه عدل و ترویج معنویت را یکی از اهداف امام از انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: وحدت ملی و انسجام ملی بین ملت، سبب ایجاد یک نظام نو شد که حاصل آن، ایجاد جمهوری اسلامی ایران به جای نظام سلطنت بود. امام در پاسداشت وحدت ملی به دو قطبی های برای اخلال در شکل گیری به وجود می آورد، پاسخ داد. دو قطبی اسلامیت و جمهوریت، دو قطبی اجرای احکام الهی و رعایت مسائل ملی، دو قطبی تولید ثروت و توسعه و عدالت اقتصادی، دو قطبی تولید قدرت ملی و دفاع از مشروع و دو قطبی انسجام ملی و تنوع آراء از جمله آن ها بودند. نباید اجازه دهیم ارتجاع، دوباره قدرت بگیرد؛ کاری که در انقلاب های مشروطه و نهضت ملی با کمک استبداد جهانی صورت گرفت و باعث شکست انقلاب ها شد.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان