[ad_1]

تغییر ساعت کاری ادارات/ قیمت بنزین/ بیانات رهبری در دیدار کارگزاران حج/ ایران و شورای حکام و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، در جلسه امروز  هیات دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی، هیات وزیران به منظور مدیریت مصرف برق در ایام گرم سال جاری، با پیشنهاد اصلاح ساعات کار اداری موافقت کرد.

در همین رابطه علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت تاکید کرد: به منظور مدیریت مصرف برق در ایان تابستان ساعات کاری ادارات در کل کشور از ۲۱ خرداد تا سوم شهریور ماه از ساعت ۷ تا ۱۳:۳۰ خواهد بود.

همچنین بنابر اعلام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و با عنایت به مصوبه عمومی کشور به منظور مدیریت مصرف برق در تابستان، ساعات کاری کارکنان قوه قضاییه هم از ۲۱ خرداد ماه تا ۳ شهریور ماه از ساعت ۷ صبح تا ۱۳:۳۰  ظهر خواهد بود.

در پی انتشار شایعاتی در خصوص تغییر در نحوه سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن، پرویز محمدنژاد عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در عین حال که معتقدیم باید در حوزه مصرف بنزین، گازوئیل و سایر فرآورده های آن مدیریت دقیقتری اعمال شود اما هیچ گونه برنامه ای برای افزایش قیمت آن ها در دستور کار مجلس و دولت نیست.

در آستانه ی اعزام حجاج بیت الله الحرام به سرزمین وحی، دست اندرکاران و کارگزاران حج کشورمان، با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخشی از بیاناتشان در این دیدار با تاکید بر اینکه حج مظهر اتحاد امت اسلامی است، فرموند: میان شیعه و سنی اختلاف نظر هست، در اعتقادات هم اختلاف نظر هست در عقاید هم هست. اما اشتراک نظر هم هست. ما این همه مشترکات داریم این همه موارد اشتراک داریم. اینها را به کلی ندیده بگیریم برویم سراغ اختلافات؟ نگذارید، نگذارید. امام (رضوان اللّه علیه) ممنوع کردند نماز جماعت را در داخل کاروانها و آن وقت گفتند نکنید، بروید در مسجد نماز بخوانید. این برای همان اتحاد است. این اتحاد را هرچه میتوانید بیشتر کنید.

همچنین آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت، با اشاره به برخی اعتراضات نسبت به دهک بندی ها در اجرای طرح مردمی سازی و عادلانه سازی یارانه ها، به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مأموریت داد با تعیین یک تیم کاری به سرعت دهک بندی ها بررسی شوند و تاکید کرد که در پرداخت یارانه باید به عدالت عمل کرد.

در واکنش به رفتارهای غیرحقوقی و گزارش های سیاسی آژانس بین المللی انرژی اتمی، سازمان انرژی اتمی ایران اقداماتی را در دستور کار قرار داده تا از سوی سازمان انرژی اتمی کشورمان به اجرا گذارده شود به مسئولین آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام شده است.

در همین راستا سازمان انرژی اتمی با صدور بیانیه ای از قطع فعالیت دوربین های فراپادمانی دستگاه اندازه گیری بر خط سطح غنا OLEMو فلومتر آژانس در ایران خبر داد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران امروز با حضور در یکی از مراکز هسته ای بر قطع فعالیت دو دوربین آژانس نظارت کرد.

درپی ارائه پیش نویس قطعنامه علیه ایران به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی توسط آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان هم ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ما بر مبنای اصول اسلامی و دیپلماسی فعال انقلابی برخورد می کنیم و از مواضع به حق ملت ایران دفاع خواهیم کرد. اجازه زیاده خواهی به دولت های وابسته به نظام سلطه را نخواهیم داد و اجازه نمی دهیم ذره ای به حقوق ملت ایران تعدی شود در عین حال هیجانی هم نمی شویم.

همچنین در جلسه شورای حکام آژانس اتمی، نماینده آمریکا در سخنانی مدعی شد که "درخواست های خارج از برجام ایران" دلیل عدم احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ بوده است.

نماینده آمریکا گفته است که ما شفاف ساخته ایم که آماده اجرای فوری بازگشت متقابل به برجام هستیم. آنچه که نیاز داریم یک شریک مایل به توافق در ایران است. ایران باید از خواسته هایش مبنی بر رفع تحریم هایی که مشخصا از برجام فراتر می روند و جلوی به نتیجه رسیدن توافق را می گیرند، بگذرد.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

تحلیل الجزیره درباره ارائه پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی به شورای حکام

تمام اقدامات جبرانی هسته ای ایران بر اساس NPT است

پرونده تمامی اتهامات علیه ایران در قالب PMD بسته شده است

استفاده از برگ NPT را به نفع ایران نمی دانم

***

خبر مربوط به دیدار و گفت وگوی وزرای امور خارجه آمریکا و قطر با موضوع ایران از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای از دیدار و گفت وگوی آنتونی بلینکن و محمد بن عبدالرحمان آل ثانی درباره مسائله منطقه ای و دوجانبه از جمله ایران خبر داد.

وزیر خارجه قطر با اشاره به این دیدار تاکید کرد:مذاکرات وین ساقط و متلاشی نشده است و تماس های ما با ایران جایگزین مذاکرات نیست بلکه در راستای کمک به آن است. ما بر این باوریم که توافق هسته ای افق های همکاری و گفت وگوهای منطقه ای گسترده تر با ایران را ایجاد می کند.

گزارش اینسا با موضوع درگذشت سید محمود دعایی با عنوان "ختم و مودت" هم از اخبار پر بازدید بامداد امروز بود.

مراسم وداع و تشییع پیکر سید محمود دعایی به محلی برای جمع شدن سیاسیون بدل گشت. مردی که تا زنده بود آرزوی آشتی بسیاری از انقلابیونیونی را داشت که در سال های اخیر اختلافات سیاسی رفاقت آنان را به رقابت بدل کرده بود، حالا در مراسم درگذشتش بانی جمع شدن آنان در کنار یکدیگر شده است.

مراسم ختم مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی امروز در مسجد نور میدان فاطمی، ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵ برگزار می شود.

*همچنین گزارش کامل ایسنا از گفت وگوی های خبرنگاران با اعضای هیات وزیران در حاشیه جلسه هیات دولت را نیز می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان