[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حمزه خلیلی اظهار کرد: در حاشیه بازدید از دو رودخانه زرجوب و گوهررود بسیاری از نارسایی های جسمی و بیماری های گوارشی در استان گیلان به دلیل آلودگی فاضلاب های استان و وضعیت رودخانه های آن است.

وی تصریح کرد: در سالیان گذشته اعتبارات زیادی در این خصوص به استان گیلان اختصاص داده شده که متأسفانه در محل های مناسب هزینه نشده و مسئولان باید در این زمینه پاسخگو باشند.

حجت الاسلام خلیلی با انتقاد از ساخت و سازهای فراوانی که در بستر رودخانه های استان انجام شده است، گفت: مسئولان و مدیران استانی باید هرچه زودتر نسبت به اختصاص محل سکونت مناسب برای این خانوارها اقدام کرده و آنان را به محل مناسبی انتقال دهند.

رئیس شورای قضائی گیلان افزود: دو بیمارستان باید به عنوان الگو و پایلوت انتخاب شده تا با استفاده از اعتباراتی که دولت برای انجام این کار تخصیص داده است برای تکمیل تصفیه خانه ها و پالایش فاضلاب خود بهره گرفته و پس از آن سایر بیمارستان ها نیز بر اساس همین الگو اقدام کنند.

آلوده کردن محیط زیست جرم است

اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز با اشاره به اینکه امروزه یکی از آسیب های نظام اجتماعی، آسیب های محیط زیستی و بهداشت عمومی است، تصریح کرد: پساب ها و فاضلاب ها اعم از خانگی و صنعتی و بیمارستانی از دلایل آلودگی رودخانه های استان گیلان است.

احمد آقایی معاون فاضلاب ها و پساب ها را تهدیدی برای بهداشت محیط زیست و هم تهدیدی برای زیست بوم استان دانست و اضافه کرد: از منظر قانونی نیز آلوده کردن محیط زیست جرم انگاری شده و در ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی برای کسانی که محیط زیست و بهداشت عمومی را به مخاطره بیندازند ۱ سال حبس در نظر گرفته شده است.

آقایی به واحدها و کارگاه های تولیدی توصیه کرد تا هرچه سریع تر نسبت به تصفیه فاضلاب خود اقدام کنند زیرا در غیر این صورت برای چنین ترک فعلی بر اساس قانون، مجازات می شوند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان