[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی ظهر پنجشنبه در نشست هم اندیشی با اعضای شورای شهر رشت با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر مرکز همه اندیشه ها و افکار است، اظهار کرد: اعضای دوره ششم شورای شهر رشت دغدغه های فرهنگی دارند.

وی با بیان اینکه پیوند مدیریت شهری با فرهنگ و هنر بسیاری از دغدغه ها را از بین می برد، افزود: با توجه به نیاز هنر و هنرمندان به پشتیبانی، سرمایه گذاری مدیریت شهری در هنر، توان آن را دو چندان می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه همه گرایش های فکری از سایه درخت تنومند انقلاب بهره مند هستند، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال تغییر فرهنگ و ساختار فرهنگ در گیلان با رویکرد انقلابی است و نقشه فرهنگی رشت نیز بر همین اساس تدوین می شود.

ثقتی به برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در همدان با مشارکت شهرداری اشاره و تاکید کرد: با توجه به اینکه فرهنگ برای مدیرت شهری ارزش افزوده ایجاد می کند باید هم افزایی و تعامل و همراهی لازم بین مدیریت شهری و بخش فرهنگ و هنر وجود داشته باشد.

وی با اشاره به تدوین پیش نویس سند همکاری بین ارشاد اسلامی گیلان و شورای شهر رشت، ادامه داد: برون رفت از مشکلات شهری را با نسخه های فرهنگی امکان پذیر است.

ثقتی با اشاره به وجود خانه تاریخی آوانسیان در کنار مجتمع خاتم الانبیا رشت، گفت: این بنای تاریخی با حمایت مدیریت شهری به خانه انجمن مفاخر گیلان تبدیل می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به برگزاری کنگره بین المللی میرزا کوچک به میزبانی این استان اشاره کرد و افزود: تا به امروز فعالیت فرهنگی و هنری برای میرزا کوچک جنگلی به این وسعت و کیفیت انجام نشده است.

تغییر رویکرد فرهنگ در گیلان/ خانه «آوانسیان» انجمن مفاخر می شود

شورای شهر رشت آماده هرگونه همکاری در حوزه فرهنگی است

رئیس شورای شهر رشت نیز در ادامه این نشست با اشاره به جایگاه فرهنگی این شهر، اظهار کرد: رشت پتانسیل ها و ظرفیت های بسیاری در حوزه ها مختلف به ویژه فرهنگی و هنری دارد.

محمد حسین واثق کارگرنیا با ابزار تأسف از وضعیت فعلی شهر رشت، اضافه کرد: رشت به رغم داشتن پیشینه فرهنگی غنی فاصله بسیاری با شاخص ها و استانداردهای در این حوزه دارد.

وی با اشاره به بی توجهی شورای شهر و شهرداری رشت در سال های گذشته به این ظرفیت ها و پتانسیل، تصریح کرد: اعضای شورای شهر رشت آماده هرگونه همکاری در حوزه فرهنگی هستند.

رئیس شورای شهر رشت همچنین به بازگشایی مجدد تالار مرکزی رشت اشاره کرد و افزود: بازگشایی این مجموعه با آن همه ظرفیت و پتانسیل سبب ایجاد انگیزه و نشاط در میان اصحاب فرهنگ و هنر گیلان به ویژه شهر رشت شده است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان