[ad_1]

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه نرخ ناباروری در چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: نرخ ناباروری در کشور ۲۰ و در چهارمحال و بختیاری ۲۸ است که این مسئله جای نگرانی دارد.

انسیه خزعلی ۱۹ خردادماه در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس جمهور با اشاره به معضل فرار زنان و دختران از خانه، اظهار کرد: اعتباری برای ایجاد خانه های امن و توانمندسازی زنان در نظر گرفته شده است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: زنان کارآفرین بسیاری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، ۲۰۲ بانوی مدال آور در این استان از امکانات ورزشی مناسب برخوردار نیستند.

وی با اشاره به اینکه اجباری بودن آموزش های ازدواج در چهارمحال و بختیاری یک مزیت محسوب می شود، خاطرنشان کرد: ۴۴ درصد دعاوی بین زوجین منجر به صلح و سازش می شود که این یک مزیت است.

خزعلی با بیان اینکه نرخ ناباروری در چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: نرخ ناباروری در کشور ۲۰ و در چهارمحال و بختیاری ۲۸ است که این مسئله جای نگرانی دارد، مراکز ناباوری استان توانسته اند ۴۸ درصد این بیماری را درمان کند، این مراکز نیازمند حمایت مالی هستند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه چهارمحال و بختیاری یکی از استان های مهاجر فرست است، گفت: این مسئله مشکلاتی را برای زنان ایجاد می کند و مسئولیت هایی به دوش آن ها واگذار می شود.

وی در پایان تاکید کرد: توان افزایی زنان سرپرست خانوار در حوزه مشاغل خرد و مرتبط با کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان