[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه های این هفته نماز جمعه آستارا با اشاره به برگزاری مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در حرم مطهر بعد از دو سال محدودیت کرونایی به تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره شخصیت و ویژگی های برجسته امام راحل پرداخت.

وی گفت: این جمله که «امام خمینی (ره) روح جمهوری اسلامی است» کامل ترین و بهترین کلامی بود که می توان با آن زنده بودن راه امام و هویت همیشه زنده نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیان کرد.

امام جمعه آستارا اضافه کرد: اینکه امام، فقط امام دیروز نیست و امام امروز و فردا نیز هست یعنی انقلاب و نظام ما هیچگاه از اندیشه و هدایت حضرت امام بی نیاز نیست و یقیناً پیشرفت و آینده کشور و تحقق اهداف انقلاب اسلامی مدیون حرکت و نهضت الهی و اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه دشمنی های دشمنان با نظام مقدس جمهوری اسلامی و شخصیت والای امام خمینی (ره) هیچگاه نمی تواند خللی در عزم و اراده مردم ما ایجاد کند، افزود: علیرغم همه مشکلات و سختی ها و فشارهایی که متحمل می شویم و ملت ایران صبورانه آنها را بخاطر اسلام و انقلاب تحمل می کنند هر جا که لازم بوده پای اسلام و انقلاب ایستاده اند و نشان داده اند که روح ایمان در وجود تک تک آنها موج می زند و لازم است که صمیمانه قدردان مردم باشیم.

وی در ادامه به تواضع بی مثال رهبر معظم انقلاب نسبت به امام خمینی (ره) اشاره و اظهار کرد: اینکه حضرت آقا می فرمایند امثال بنده را با امام خمینی (ره) مقایسه نکنید و فاصله را فاصله نجومی می دانند نشان از تواضع ایشان نسبت به استاد خود و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بوده و همین امر موجب توفیقات فراوان ایشان در امر رهبری شده است.

امام جمعه آستارا با اشاره به حاشیه های پیش آمده در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)، گفت: اینکه عده ای بخواهند در چنین مراسم بزرگی که با حضور نمایندگان کشورهای مختلف برگزار و چشم دنیا به آن دوخته شده با ایجاد هیاهو نظم مجلس را بر هم بزنند یقیناً بی احترامی به صاحب مجلس یعنی حضرت امام خمینی (ره) است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به این اقدامات ناپسند تذکر داده و مخالفت علنی خود را با آن اعلام کرده اند، ادامه داد: بیان امام و ولی جامعه در موضع تقیه و اهمال نیست و اطلاق و اجمال هم ندارد بلکه کاملاً در مقام بیان جاد بوده حتی اگر امر مولا، امر ارشادی هم باشد کسانی که ولایتمدار حقیقی هستند آن را سرمه چشم می کنند.

حجت الاسلام باقری با اشاره به اینکه کسانی که انقلابی گری را با غوغا سالاری اشتباه گرفته اند کارشان از کاسه داغ تر از آش و کاتولیک تر از پاپ گذشته است، اضافه کرد: عده ای خود را انقلابی تر از رهبر و ولایی تر از ولی فقیه می دانند اینها همان کسانی هستند که به سبب تندوری و پیشی گرفتن از ولایت، بر اساس متون دینی از مسیر حق خارج شده و به سرنوشت مارقین دچار خواهند شد.

امام جمعه آستارا به صدور قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران به بهانه عدم همکاری اشاره کرد و گفت: ما همیشه و در هر شرایطی نهایت همکاری را با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته ایم ولی بدعهدان غربی همیشه دنبال بهانه هستند.

وی با اشاره به اینکه یقیناً صدور این قطعنامه ها هیچ تأثیری بر روند پیشرفت و موفقیت ما در دانش هسته ای ندارد، تصریح کرد: همانطور که رئیس جمهور گفتند «ایران یک قدم از مواضع خود عقب نشینی نمی کند».

حجت الاسلام باقری به سفر کمیسیون اقتصادی مجلس به شهرستان آستارا اشاره و اضافه کرد: امیدواریم نتیجه و خروجی این سفر حل مشکلات و آبادانی آستارا و بهر مند شدن مردم از امکانات جدید باشد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان