[ad_1]

ایسنا/خوزستان امام جمعه اهواز با اشاره به جسارت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) و قبل از آن به قرآن کریم و اخیرا به حریم امام رئوف گفت: اینکه این ها به مقدسات ما توهین کنند مانند درخت میوه ای است که به آن سنگ می زنند و درخت بی ثمر سنگ نمی خورد. معلوم است خیلی سوخته اند و دین دارد کار می کند. در آن سالی که به قرآن جسارت شد، تیراژ فروش قرآن در کشورهای اروپایی در آن سال بالا رفت. فیلم عنکبوت مقدس هم در این راستا است می خواهند دین را تضعیف کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی فرد امروز (۲۰ خرداد) در خطبه های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: این سه ماه حرام در واقع فرصتی برای جاماندگان از ماه مبارک رمضان، شعبان و رجب است. این سه ماه محرم بسیار مناسب است از آن جهت که ماه رجب و ذی القعده استغفار محور هستند. یعنی اگر انسان بخواهد به ماه محرم الحرام راه پیدا کند، از همین آغازین روزهای ماه ذی القعده باید شروع کند .

وی افزود: یکی از اعمالی که در این ماه بسیار سفارش شده، این است که فرد از این ماه و یوم العرفه استفاده کند. توسلات ناب از سوگواری های ماه محرم الحرام، ما را به مقام بندگی می رساند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام موسوی فرد ادامه داد: اساس ماه رجب و ذی القعده، استغفار است. اگر از ماه رمضان بازماندیم از سه ماه ذی القعده، ذی الحجه و محرم الحرام، استفاده کنیم. شیطان لحظه لحظه، ما را رصد و پایش می کند. کلید انس با خداوند متعال، استغفار است و با استغفار درهای بلا بسته می شود و مرهم گناهان انسان، استغفار است. کسی که حزن و اندوه در  زندگی دارد، استغفار کند. انشالله خداوند به ما توفیق دهد بتوانیم از این ماه استفاده کنیم و در این زمینه ۲۳ و ۲۵ این ماه روزهای ویژه هستند.

امام جمعه اهواز در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) اظهار کرد: ولادت امام رضا (ع)، روز ویژه زیارت خاصه امام است. تلاش کنیم که از حریم رضوی تمام بهره لازم را ببریم.

وی با اشاره به جسارت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) و قبل از آن به قرآن کریم و اخیرا به حریم امام رئوف گفت: اینکه این ها به مقدسات ما توهین کنند مانند درخت میوه ای است که به آن سنگ می زنند و درخت بی ثمر سنگ نمی خورد. معلوم است خیلی سوخته  اند و دین دارد کار می کند. در آن سالی که به قرآن جسارت شد، تیراژ فروش قرآن در کشورهای اروپایی در آن سال بالا رفت.

حجت الاسلام موسوی فرد تصریح کرد: به وجود مقدس پیامبر (ص) جسارت شده بود و در آن سال بیشترین نام، محمد نامگذاری شده بود. فیلم عنکبوت مقدس هم در این راستا است می خواهند دین را تضعیف کنند. این ها که برای این فیلم ها سرمایه گذاری می کنند انشالله خداوند کمک کند و این دسیسه را نابود کند.

وی افزود: امروز در جامعه، حیا به معنای پنج گانه آن کمرنگ شده است. وقتی انسان به یاد خدا می افتد قطعا تلاش می کند به فرمان او عمل کند. وقتی انسان به یاد خداوند استغفار می کند ایمانش تقویت می شود.

حجت الاسلام موسوی فرد عنوان کرد: شیطان هم به قلب و هم به روح و جان و چشم انسان سرک می کشد. این ها را ابزار قرار می دهد تا نفوذ کند. وقتی انسان به یاد خداوند می افتد قطعا خداوند انسان را بیمه می کند. یک نگاه به نامحرم تیری است از جانب شیطان. نه تنها نگاه به نامحرم که البته این به عنوان مثال است، هر گناهی که می کنیم اینگونه است. در این شرایط، تعدادی از خدا بی خبر چنگ انداخته اند تا سرمایه مردم را بر باد دهند. 

وی بیان کرد: قبل از این هفته، سردار اشتری به خوزستان آمده بود و می گفت تعدادی از اراذل و اوباش را در خیابان ها چرخاندیم تا مردم ببینند و عبرت شود و بعد از این قضیه به محضر مقام معظم رهبری رفتم و رهبری دو بار تشکر کردند؛ رهبری فرموده بودند تشکر می کنم که دو کار کردید؛ اول اینکه اراذلی که امنیت جامعه را به هم می ریزند را دستگیر کردید و دیگر اینکه آن ها را چرخاندید. دغدغه رهبر، دغدغه مردم است. ما قبول داریم گرانی است اما گرانفروشی را قبول نداریم؛ قیمتی که معین می شود باید همان باشد نه اینکه هرجایی برویم متفاوت باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: آن کسی که معیشت مردم و اقتصاد کشور را نشانه گرفته می توان گفت که خطر آن قابل مقایسه با اراذل و اوباش نیست. درخواست مردم از قوه قضائیه این است که دلالان و محتکران را که ۵ هزار تن برنج و شالی احتکار کرده بود را بیاورند و در محضر مردم قرار دهند. اگر محتکر را در خیابان می چرخاندند چه اتفاقی می افتاد؟ همانطور که با اراذل و اوباش برخورد می کنید، دلالان از خدا بی خبر و دانه درشتان اقتصادی را جلوی مردم بیاورید و بچرخانید.

وی افزود: این ۵ هزار تن برنج را در اماکن عمومی با قیمت کمتر به مردم بفروشید. تا کی مردم باید به سختی بیفتند؟ چند گران فروش را به ذلت و خواری بکشید، مشکل مردم حل می شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد ادامه داد: آنها می آیند یک نفر از ما را به شهادت می رسانند اما تیر غیب می آید و دو نفر از پلیدهای اسرائیلی به درک واصل می شوند و در این زمینه از بچه های مقاومت تقدیر و تشکر می کنیم. در خصوص خاموش کردن دوربین ها، آنها فکر می کنند می توانند ما را بترسانند. ما فرزندان عاشورا هستیم. نسل جوان لحظه شماری می کند تا با یهودی های از خدا بی خبر رو در رو شود همانگونه که مولای ما قلعه خیبر را کند فرزندان او آمادگی دارند تا قلعه های خیبر را ویران کنند. ۴۳ سال ما را تجربه کردند. ما را از چه می ترسانید؟

وی ادامه داد: خاموش کردن دوربین ها بسیار کار خوبی بود. در دولت قبل که دولت خواری و ذلت بود، برخی عمله آمریکا بودند. طبیعتا وقتی غربگرا باشی دست گدایی دراز می کنی اما امروز این دولت مقتدر، تا آخر ایستاده است. در دل هر سختی آسانی است اگر خودمان به خود رحم کنیم دشمن نمی تواند کار کند. مسئولینی که بینی آمریکا را به خاک مالیدید، بیایید برای همیشه تکلیفمان را با این دانه درشتان داخلی و عمله های داخلی مشخص کنید.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان یادآور شد: در بی عفتی و حجاب دولتمردان را مقصر نکنید گرچه سهمی دارند. در ادارات کار خوبی دولت شروع کرده است و در کل دنیا اینگونه است. اما جامعه وظیفه ما است. در کم فروشی، حجاب و ... تذکر دهید. در خصوص حج، هر کدام از ما باید مروج مکتب حیات بخش علوی باشیم.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان