تمدن سازی هویت انقلاب اسلامی است

۱۴۰۱/۰۳/۲۰ ۱۲:۱۶ چاپ کد خبر: 171230
[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نمازجمعه رشت با تبریک سالروز ولادت امام رضا (ع)، اظهار کرد: ۲۲ خرداد ماه نیز سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم ملی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه اگر تاکنون در جامعه اسلامی کاری در عرصه های اجتماعی انجام شده به دلیل وجود سازمان های مردم نهاد بوده است، ادامه داد: با توجه به نقش این سازمان ها باید به آنها توجه ویژه شود.

امام جمعه رشت با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) افزود: بیانات رهبری ۳۷ سرفصل اصولی داشت و بخش های اعظم فرمایش ایشان پیرامون شخصیت امام راحل بود.

تحلیل های رهبری فصل الخطاب است

آیت الله فلاحتی حرکت مردم ایران را همواره در راستای آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: تحلیل های رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب و خط قرمز ما است.

وی به ۱۲ ویژگی مردمی امام راحل در سخنرانی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب به ۶ ویژگی مکتب امام راحل و ۹ ویژگی مدیران اشاره فرمودند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه مدیر در جامعه باید دارای ایده و اراده باشد، تصریح کرد: اهداف امام راحل تاکنون در جامعه عملی شده و آنچه که عمل نشد به دلیل وجود برخی مدیران تنبل و عناصر سست بوده است.

آیت الله فلاحتی به اشتباه محاسباتی دشمن مبنی بر دل بستن به برخی اجتماع ها اشاره کرد و یادآور شد: اکنون گرایش مردم به دین و معنویت نسبت به ابتدای انقلاب اسلامی بیشتر شده و دلیل آن بدرقه با شکوه پیکر قطعه قطعه شده سردار سلیمانی است.

وی با بیان اینکه تمدن سازی هویت انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: بسط دین و کرامت انسانی به دنیای بشریت از هویت های انقلاب اسلامی محسوب می شود.

ایستادگی در مقابل قدرت های سلطه گر نشان دهنده توان یک کشور است

امام جمعه رشت به متوجه شدن اشتباه کشور یونان در توقیف کشتی محموله نفت ایران اشاره کرد و افزود: همه باید بفهمند در میدانی های جهانی کسی قدرتمند است که با قدرت های زر و زور مقابله کند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به کشته شدن فرمانده شاخه نظامی موساد توسط حمله پهبادی در اربیل عراق، بیان کرد: یکی از مصوبات خوب پارلمان عراق این بود که هرگونه روابط با رژیم صهیونیستی مجازات اعدام دارد.

وی، برخورد خشن برخی مسئولان جمهوری آذربایجان با مردم این کشور را ناپسند خواند و بیان کرد: خواهان همسایگانی هستیم که از التهاب در درون و بیرون مرزهای خود اجتناب کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان پیرامون حقوق فرزند بر پدر و مادر در راستای سبک زندگی اسلامی، خاطرنشان کرد: تدریجی بودن و روش آسان گیری از اصول تربیت بوده بنابراین آسان گیری و اعتدال در مسائل اخلاقی و تربیتی از اصول معارف اسلام است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان