[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر شنبه سرکنسول روسیه در رشت در دیدار با رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه بر توسعه روابط بین ایران و فدراسیون روسیه و نقش گیلان و استان آستراخان روسیه برای گسترش مراودات دو سویه تجاری تأکید کرد.

آندره وادوف افزود: تلاش می شود تا حداکثر همکاری را برای صدور ویزا برای شهروندان ایرانی صورت گیرد تا شاهد ارتقای روابط ایران و روسیه در تمامی زمینه ها باشیم.

راه اندازی پرواز رشت- آستراخان در توسعه مبادلات تجاری

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه نیز در ادامه این دیدار با اشاره به اینکه روسیه یکی از کشورهای هدف صادراتی ایران است، اضافه کرد: استان گیلان با داشتن ۱۰۰ سال سابقه همکاری تجاری با روسیه و توسعه این روابط پس از فروپاشی شوری سابق، تلاش می کند تا سهم بسزایی با تکمیل و تجهیز زبرساخت های تجاری را ایفا کند.

هادی تیزهوش تابان ایجاد سرای تجاری در آستراخان روسیه را یک مرکز مهم برای گسترش و تعمیم تجارت در فدراسیون روسیه عنوان کرد و افزود: آستراخان به عنوان استان جنوبی روسیه پایگاهی است تا تجار به دیگر استان های روسیه برای تجارت دسترسی راحت تر داشته باشند.

وی با بیان اینکه ایجاد خط پروازی بین رشت و آستراخان مسیر تجارت هوایی برای فدراسیون روسیه را برای تجار تسهیل می کند، تصریح کرد: راه اندازی این خط پروازی از اقداماتی است که گیلان در صدد اجرایی کردن آن برای توسعه و تکمیل زیرساخت های تجاری خود است.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان ادامه داد: اینکه این خط پروازی مورد حمایت سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت است می تواند دامنه روابط تجاری ما را وسیع تر کند.

صدور ویزا برای شهروندان سایر استان های کشور

وی با بیان اینکه مقرر شده در آینده نزدیک پرواز مستقیم بین رشت و آستراخان برقرار شود، تأکید کرد: قطعاً راه اندازی این پرواز تحولی بزرگی در مناسبات منطقه ای ایجاد کرده و سفر شهروندان ایرانی به ویژه تجار و بازرگانان به آن کشور شتاب بیشتری می گیرد.

تیزهوش تابان با اشاره به لزوم ایجاد تسهیلات لازم برای ورود ایرانیان به روسیه، تصریح کرد: در این راستا سرکنسولگری فدراسیون روسیه در رشت می تواند نقش تعیین کننده در بقا و تداوم این مسیر پروازی داشته باشد.

وی با بیان اینکه قطعاً اکثر مسافران این خط هوایی غیربومی و از سایر استان های کشور هستند، ادامه داد: قطعاً هموطنان برای دریافت ویزای خود باید به سرکنسولگری فدراسیون روسیه در رشت مراجعه کنند که باید تمهیدات لازم پیش بینی شود.

لازم به ذکر است که در این دیدار پیشنهاد شد شهروندان سایر استان های کشور با ارائه بلیط رشت – آستراخان و یا با معرفی اتاق بازرگانی گیلان با ارائه مدارک موردنیاز و با رعایت قوانین ورود به روسیه، ویزای ورود به آن کشور صادر شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان