[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی شامگاه شنبه در آئین اختتامیه دوره نوزدهم و آغاز دوره بیستم جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در تالار قدس حرم مطهر رضوی اظهار کرد: هنرمندان اصیل و اسلامی افتخارشان خدمت به ائمه اطهار است و هر هنرمندی افتخار می کند که بتواند توفیق خدمت به این امام بزرگوار را داشته باشد. در حرم شریف رضوی شاهد آثاری از عشق هنرمندان هستیم که در طول تاریخ و اعصار با گره خوردن به این امام بزرگوار، جاودانه و ماندگار شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: محبت به خاندان اهل بیت (ع) در جای جای کشور و سایر کشورهای دنیا فارغ از مذهب موج میزند و حال آنکه افرادی فکر می کنند، می توانند در مقابل خورشید در حلال رضوی اخلال ایجاد کنند.

وی ادامه داد: بعد از هجرت پیامبر اسلام (ص) که تاریخ اسلام بر پایه آن ثبت شد، شاهد بزرگترین هجرت در موضوع تمدنی و علمی در زمان هجرت امام رضا (ع) از مدینه به مرو هستیم و تمدن بزرگ اسلامی مرهون این هجرت تاریخ ساز است.

اسماعیلی افزود: دشمنان می خواستند از مسیرهایی امام را عبور دهند که ناشناخته بمانند ولی این اقدام آنها باعث شناخت بیشتر مردم از ایشان و معارف بزرگ اسلامی شد که حدیث سلسله الذهب بزرگترین نمونه آن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مجموعه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) فرصت مغتنمی را برای ابراز ارادت مشتاقان به ساحت قدس رضوی فراهم کرده است و باید از این ظرفیت برای اشاعه فرهنگ رضوی استفاده شود.

وی بیان کرد: در آثار ارائه شده در این جشنواره شاهد عواطفی بودیم که نثار این امام بزرگوار شده است و امروز شاهد آن هستیم که جامعه دینی کشور ما مالامال از عشق و عاطفه به این امام بزرگوار است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه برخی افراد ادعا می کنند که مردم نسبت به امور دینی کمتر علاقه نشان می دهند ادامه داد: اجرای یک سرود که استغاثه به امام زمان (عج) است اکنون آنچنان جنب و جوشی در کشور ایجاد کرده است که عاشقان و دلدادگان را به دور هم جمع می کنند تا آنرا با هم زمزمه کنند و این قدرت هنر را نشان می دهد.

دشمنان اسلام از توجه مردم به بارگاه منور رضوی هراس دارند

در ادامه، محمود رضا برازش، مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) نیز با اشاره وظیفه این بنیاد در معرفی و تبیین فرهنگ رضوی اظهار کرد: دشمنان اسلام از توجه مردم به این بارگاه هراس دارند و این ترس همچون خاری در چشم آنها است و تلاش می کنند تا عنکبوت صفتانه با جذب مردم به این خاندان مقابله کنند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) افزود: این بنیاد وظیفه دارد مشعل فروزان امام رضا (ع) را به جهانیان بشناساند و بر همین اساس با کمک سازمانهای و ارگان های مختلف در کنار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حرکت در این مسیر را برنامه ریزی کرده است.

وی بیان کرد: بر همین اساس مسابقات فرهنگی و هنری مختلفی در سراسر کشور برنامه ریزی شده است که اکنون در مرحله اختتامیه دوره نوزدهم و آغاز دوره بیستم آن قرار گرفته ایم.

برازش افزود: همه این فعالیت ها سعی در افزایش توجه اقشار مختلف مردم به اوامر الهی و بیانات ائمه اطهار است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان