[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا امام پناهی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا رشت با تأکید بر ضرورت وجود اهتمام بر حفظ وضعیت پایدار کنونی، اظهار کرد: با توجه به تأکید مراجع بهداشتی و درمانی شرایط آرام کنونی به معنای از بین رفتن خطر ویروس کرونا نیست و ضروری است تا رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچنان در اولویت جامعه باقی باشد.

وی تأکید کرد: برای حفظ و ارتقای ضریب ایمنی به دست آمده در برابر همه گیری ویروس کرونا که حاصل تلاش های جهادی همه دستگاه و مشارکت شهروندان است باید توجه و دقت بیشتری انجام شده و شیوه نامه های بهداشتی فردی و پروتکل های عمومی مانند رعایت سقف ۷۰ درصدی در برگزاری مراسم تالارها و کنسرت ها رعایت شود.

امام پناهی با بیان اینکه حفظ سلامت مردم اولویت نخست در نظارت و بازرسی ها از اماکن عرضه مواد خوراکی است، اضافه کرد: نظارت ها بر چگونگی رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراکز عرضه نوشیدنی ها و خوراکی های محبوب تابستان و فصل گرما ادامه دارد.

فرماندار رشت با اشاره به پوشش بیمه ای ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان فاقد هرگونه بیمه درمانی، گفت: به دستور دولت تمامی مادران باردار از ابتدای دوران بارداری تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۵.۰۹ درصد شهروندان دُز اول، ۸۹.۲۲ درصد دُز دوم و ۵۱.۶۷ درصد دُز سوم را تزریق کرده اند، ادامه داد: تعداد کل بستری های ناشی از کرونا در مراکز درمانی شهرستان رشت هم اکنون ۳۳ نفر است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان