[ad_1]

ایسنا/اصفهان نماینده ادوار اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: رئئیس جمهور باید در درجه اول در اصفهان، توضیحات منطقی برای مباحث اقتصادی و تورم به جامعه و مردم بدهند، زیرا دشمن از این مسئله سواستفاده می کند، اگر تشریح این جراحی اقتصادی برای مردم به درستی صورت بگیرد، مانع برخی شبهات در جامعه می شود.

حجت الاسلام احمد سالک در گفت وگو با ایسنا درباره اولویت های اصفهان در سفر آتی رئیس جمهور به این استان، با تأکید بر اینکه مشکل اساسی برای استان اصفهان، موضع آب است، ادامه داد: مسئله آب و رودخانه زاینده رود، حیات اصفهانی ها است، اگر رودخانه تبدیل به مرده خانه بشود حیات مردم گرفته می شود، دولت باید تلاش کند همیشه آب ولو ۳۰ میلیون متر مکعب هم، کفِ رودخانه جاری باشد، این تدبیر می خواهد، تدبیر آن هم انتقال آب حوضه به حوضه است، آقای رییسی باید بر اساس مصوبات ۹ گانه شورای عالی آب عمل کند و به قانون اساسی تکیه بزند.

نماینده ادوار اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر طرح انتقال آب بهشت آباد، تصریح کرد: بهشت آباد می تواند ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب برای چهارمحال و بختیاری و ۲۵۰ میلیون متر مکعب برای اصفهان بیاورد، اگر چه جمعیت استان اصفهان به مراتب از جمعیت استان همجوار بیشتر است.

سالک در این باره اضافه کرد: طرح انتقال آبِ بهشت آباد، برای کرمان و یزد و رفسنجان هم می تواند آوردهایی داشته باشد، یعنی دستاورد این طرحِ انتقال آب، پس از حدود ۲۰ سال، برای چند استان چیزی بالغ بر ۷۵۰ میلیون متر مکعب است و باید اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه آب نباید سیاسی شود، گفت: آب حق همه ملت ایران است، و تنها تدبیری که دولت درباره آب می تواند انجام دهد هم بازگشت به همان مصوبات قانونی شورای عالی آب است، از طرف دیگر طرح تونل سوم هم باید از حالت پمپاژ به حالت طبیعی بازگردد، چون این طرح قرار بود تامین کننده آب شرب پنج میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت اصفهان باشد.

وی به سخنرانی اخیر نماینده بن - بروجن درباره آب و پروژه های آب رسانی اشاره کرد و گفت: سخنرانی این نماینده من را مقداری نگران کرد، ایشان می گفت فرونشست در اصفهان ارتباطی به طرح های انتقال آب در چهارمحال و بختیاری ندارد در حالی که من می گویم ربط دارد.

سالک اضافه کرد: وقتی آب در زیر زمین جریان نداشته باشد و حتی چاه ها هم پر آب نباشد، نشست زمین طبیعی است، مسئله فرونشست نه فقط برای استان، بلکه برای استان های هم جوار هم موضوعی حیاتی و چالشی جدی است؛ ضمن اینکه طرح بن _ بروجن باید از منابع درون استانی خود چهار محال و بختیاری تامین شود.

رییس جمهور، اصفهان را قطب شرکت های دانش بنیان کشور معرفی کند

این فعال سیاسی اصول گرا با طرح این انتظار که اصفهان از سوی رئیس جمهور باید به عنوان قطب شرکت های دانش بنیان کشور معرفی شود، ادامه داد: کشاورزی با تکیه بر شرکت ها و حرکت های دانش بنیان باید در اصفهان توسعه پیدا کند، رئیس جمهور باید در سفر آتی خود به استان، این مطلب را اعلام کند، اصفهان می تواند به عنوان قطب شرکت های دانش بنیان به ویژه در حوزه کشاورزی انتخاب شود چون سند قطب کشاورزی در دانش بنیان نیز برای اصفهان موجود است.

سالک اصفهان را استانی صنعتی قلمداد کرد و افزود: اصفهان، قطب صنعت کشور است، باید رفع موانع تولید ملی اتفاق بیفتد، اگر روی تولید محکم بایستیم، پاسخ همه مطالب گرانی و تورم را خواهیم داد، باید نقدینگی به سمت تولید بیاید، تولید استان قدرت رقابت جهانی دارد و باید به این مسئله توجه جدی شود.

رئیس جمهور تضمین بدهد که قطار سریع السیر تهران- اصفهان انجام می شود

نماینده ادوار اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره برخی دیگر از پروژه های بر زمین مانده در اصفهان گفت: قطار سریع السیر اصفهان-تهران باید هر چه سریع تر به نتیجه برسد، ۸۰ درصد پیشرفت این پروژه صورت گرفته و تنها کافی است که پروژه ادامه یافته و تکمیل شود، دولت و مجموعه مدیریت استان باید با تفکراتی که می گویند پرژه باید متوقف شود مقابله کنند، و رئیس جمهور نیز باید به مردم تضمین بدهد که این قطار سریع السیر حتماً انجام می شود.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره مشکل دیگر اصفهان ادامه داد: بحث دیگر همین موضوع عزل و نصب ها در اصفهان است، اصفهان قدرت تولید مدیران سطح کشوری را دارد و نباید در استان ضعف مدیریتی وجود داشته باشد.

رئیس جمهور تصمیم شان درباره حجاب را در اصفهان اعلام کند 

وی البته وجود مشکلات فرهنگی در جامعه را دغدغه دیگر همه مردم خواند و تاکید کرد: امروز بین فرهنگ ولایت و قرآن و عترت با فرهنگ تحمیلی فضای مجازی شکاف افتاده است، باید این شکاف کم شود و برای آن هم یک عزم ملی نیاز است. رهبری فرمودند دشمن هویت زدایی را در دستور کار خود قرار داده و باید جلوی آن گرفته شود، در این مورد هفت یا هشت توصیه ای که رهبری کردند باید محقق شود و تدبیر مسئله هم از طریق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی که باید به عنوان قرارگاه فرهنگی کشور شناخته شود، میسر است.

سالک خاطر نشان کرد: سبک زندگی غربی از طریق محبت به سگ و حیوان به جای فرزند و بزرگ ترها در حال گسترش است، و این جای نگرانی شدید دارد، در اصفهان بی حجابی و بدحجابی و بی بند و باری مردم را ناراحت می کند، و این نیاز به عزم ملی رئیس جمهور دارد تا تصمیم کشوری خود در این زمینه را در اصفهان اعلام کند.

انتهای پیام 


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان