[ad_1]

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سران سه قوه به داد ملت برسند، گفت: نباید تقصیرها را به گردن انقلاب، آرمان ها و ارزش ها بیندازیم؛ چراکه تقصیرها جایی است که از اصول انقلاب عدول کرده ایم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) در رابطه با چهار دلیل اضمحلال و فروپاشی دولت ها، بیان کرد: زیر پا گذاشتن اصول، فروع و مسائل غیر اولویت دار را مورد اهتمام و توجه قرار دادن، اولویت ها را نادیده گرفتن و شایسته سالاری را زیر پا گذاشتن این چهار دلیل است.

وی افزود: نیاز امروز کشور و برون رفت از وضعیت فعلی توجه به بیان نورانی حضرت علی (ع) است. همانطور که شاهد هستید امروز یک موج نامیمونی شروع شده که القا کند انقلاب و نظام اسلامی در حل مشکلات مردم ناکارآمد است. باید عرض کنم اگر ناکامی و ناکارآمدی وجود داشته یا دارد، مقصر آن انقلاب و نظام اسلامی نیست. مقصر دولت هایی هستند که ارزش ها، اصول و اولویت ها را نادیده می گیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مسائل کشور را در سه حوزه تعریف کرد و گفت: یک حوزه  اموری است که تحریم ها متوجه آنها نبوده است، حوزه دیگر تحریم ها به آنها توجه داشته و حوزه سوم مسائلی است که تمرکز ثقل تحریم ها بر آنها بوده است. با توجه به این سه حوزه می بینیم در اموری که تحریم ها دخالتی نداشته در آن امور پسرفت و عقب افتادگی داریم، مثل موضوع زرشک، زعفران، پسته، فرش  و بسیاری از موارد که اگر امروز سوال کنیم در این حوزه هایی که مورد توجه تحریم نبوده پسرفت داشتیم یا پیشرفت باید اقرار کنیم که پسرفت داشته ایم.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: حوزه دوم بسیاری از مسائل کشور است که مورد تحریم بوده اند. هرجا به اولویت ها توجه کردیم و به توان داخلی اهتمام ورزیدیم و هر جا که با تکیه با توانمندی های خود مداقه کردیم، توانستیم تحریم ها را خنثی کنیم و یا اینکه دور بزنیم.

وی با بیان اینکه حوزه سوم حوزه ثقل تحریم هاست، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی در مسائل تجهیزات دفاعی و نظامی به حول و قوه الهی به چندین کشور دنیا تجهیزات تسلیحات صادر می کند. ساخت و تولید سلاح های سبک، سنگین و نیمه سنگین، انواع آتشبار ساخت تانک و نفربر، خودروهای زرهی چرخدار، زیردریایی، ناو، هواپیما و موشک های قاره پیما دنیا را متحیر کرده است. امروز در زمینه هسته ای ۷ کشور دنیا قادر به تولید سوخت هسته ای و چرخه کامل آن هستند که جوانان این مملکت توانستند کشور را در ردیف ۷ کشور اول دنیا قرار دادند. امروز ۱۱ کشور دنیا توان غنی سازی اورانیوم دارد که جمهوری اسلامی یکی از آن ۱۱ کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: همچنین در زمینه نانو و رادیو داروها دنیا را متحیر کرده ایم، چون در این عرصه ها ایمان، اعتقاد، تمسک به اصول، پایبندی به ارزش ها، ولایتمداری و روحیه انقلابی حاکم بوده و هر جا روحیه انقلابی را کنار زدند آن حوزه آلوده و ناکارآمد و حوزه پسرفت و عقب ماندگی شد.

نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر اینکه تقصیرها را به گردن انقلاب، آرمان ها و ارزش ها نیندازیم، گفت: تقصیرها جایی است که از اصول انقلاب عدول کرده ایم و به سران سه قوه عرض می کنم که به داد مملکت و مردم برسید.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان