[ad_1]

استعفای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی/ بررسی سوال نمایندگان از وزیر صمت/ انتقاد از عملکرد جزیره ای دولت در افزایش حقوق ها/ و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، خبر استعفای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جایگزینی محمدهادی زاهدی وفا در سمت وی در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

سخنگوی دولت از استعفای حجت الله عبدالملکی، وزیر کار و رفاه اجتماعی برای دومین بار خبر داد و گفت: با قبول استعفای دوم توسط رییس جمهور، محمدهادی زاهدی وفا در وزارت کار و رفاه اجتماعی جایگزین ایشان شد.

متن حکم آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در این رابطه را می توانید اینجا بخوانید.

علی بهادری جهرمی در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به پرسشی درباره شایعه ارسال نامه ای از رییس جمهوری آمریکا به رییس جمهوری ایران، تصریح کرد: نامه ای از سوی رئیس جمهور آمریکا دریافت نشده است. البته پیغام هایی برای ایران می فرستند اما مهمتر از ارسال پیغام، اقدام عملی برای بازگشت به تعهدات و رفع تحریم های غیرقانونی علیه ملت ایران است.

بهادی جهرمی همچنین در بخشی از نشست امروزش گزارشی از جدیدترین مصوبات هیات وزیران ارائه کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه علنی امروز، پس از بررسی پاسخ های وزیر صنعت، معدن و تجارت به سوالی درباره علت ضعف عملکرد این وزارتخانه در کنترل قیمت کالاها و عدم توانایی در پشتیبانی از صاحبان صنایع و بهره برداران معدن به سوال محمد وحیدی نماینده بجنورد، اولین کارت زرد را به دولت سیزدهم دادند.

پاسخ های فاطمی امین به سوال محمد وحیدی نماینده بجنورد برای نمایندگان قانع کننده نبود و  از مجموع ۲۴۶ نماینده حاضر در جلسه امروز مجلس، ۹۱فقط  نفر از پاسخ های فاطمی امین قانع شدند.

سید رضا فاطمی امین با حضور در صحن مجلس در پاسخ به این سوال گفته بود که ما نیز از مشکلات مردم، گرانی ها و بیکاری ها رنج می بریم. حتی شبها در خواب نیز ذهن ما مشغول مردم است و شبانه روز به دنبال راه حل مشکلات می گردیم اما مجلس شورای اسلامی و دولت انقلابی باید با همراهی و همدلی به سمت حل مشکلات برود.

همچنین در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره آخرین وضعیت ثبت اطلاعات کارکنان دستگاه ها در سامانه های ثبت حقوق و مزایا و پاکنا، مجتبی رضاخواه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از عملکرد جزیره ای دولت در افزایش حقوق ها گفت: طبق گفته مدیرعامل یکی از شرکت های صنعتی، حقوق نگهبان یک شرکت ۴۰ میلیون تومان شده است.

* گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (سه شنبه) بیست و چهارم خرداد ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

سازمان انرژی اتمی ایران به منظور تنویر افکار عمومی و رسانه های کشور، ترجمه متن کامل توضیحی کشورمان در ارتباط با گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص سه مکان را منتشر کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا هم در یک کنفرانس خبری با همتای کره ای اش با تلاش برای مقصر جلوه دادن ایران به خاطر وقفه در مذاکرات وین، مواضع کشورش را درباره تحولات اخیر در این زمینه شرح داد.

آنتونی بلینکن گفت: ایران به دخیل کردن مسائلی فراتر به مذاکرات ادامه داده است و چنین چیزی در این موقعیت هیچ جایی ندارد. بنابراین، آن ها اگر می خواهند با چیزی که مورد مذاکره قرار گرفته است پیش برویم، چیزی که امکانش وجود دارد اگر ایران بخواهد، به سرعت کارش پایان بگیرد، باید تصمیم بگیرند و باید سریع این کار را انجام دهند.

بازخوانی دیدگاه آیت الله سید روح الله موسوی خمینی، بنیانگذار انقلاب اسلامی درباره «جمهوری اسلامی» در سال ۱۳۵۹ نیز از اخبار پرمخاطب بامداد امروز بود.

مشهورترین فقیهِ سیاستمدار قرن بیستم، بارها و بارها از نگرانیش درباره آینده نظام جمهوری اسلامی صحبت کرد و بی پرده تر و صریح تر به چهرهای سیاسی و روحانی های صاحب منصب در رده های مختلف نظام، هشدار داد یا نصیحت کرد که «آنچه موجب نگرانی است این است که جمهوری اسلامی شکست بخورد.» اما چرا ایشان این چنین بی مهابا نگرانی های شان را با مردم و مسوولان در میان گذاشتند؟

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان