[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد توکلی، رئیس پژوهشکده امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی امروز (چهارشنبه) در نشست خبری «آغاز فعالیت نخستین مدرسه تابستانی سیاست گذاری اقتصادی در تابستان ١٤٠١» اظهار داشت: این مدرسه با ابتکار وزیر اقتصاد تشکیل و فعالیت آن آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه و وزارت اقتصاد هر کدام مسیر خود را طی می کنند، افزود: همواره ارتباط سازمان یافته بین دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی وجود ندارد، براین اساس وزیر اقتصاد دستور شروع به کار مدرسه سیاست گذاری را داد تا ارتباط مستمر بین وزارت اقتصاد و نخبگان دانشگاهی برقرار شود.

رئیس پژوهشکده امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: این مدرسه در نظر دارد نیروی انسانی برای حل مسائل وزارتخانه اقتصادی تربیت کند و در صدد است از دانش پژوهان ارشد، دکتری و پژوهشگران اقتصادی استفاده کند.

وی ادامه داد: ثبت نام در این مدرسه از روز گذشته (۲۴ خرداد ماه) شروع شده و تا سوم تیرماه ادامه دارد و همه دانشجویان رشته اقتصاد و پژوهشگران می توانند در این مدارس حضور یابند.

توکلی گفت: این مدارس باید سه خروجی داشته باشد؛ نخست اینکه بین وزارت اقتصاد و دانشگاه ها تعامل ایجاد شود، دوم بهبود عملکرد وزارت اقتصاد و آخرین خروجی، استخراج مسائل پیش روی وزارت اقتصاد است.

وی گفت: با شروع به کار این مدرسه می توانیم مسائل منطقه ای و استانی را استخراج و به دولت ارائه کنیم و حتی در مراحل بعدی می توان راه حل های پیشنهادی را هم به دولت بدهیم.

شروع به کار مدرسه سیاستگذاری اقتصادی با هدف تربیت نیرو و حل مسائل


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان