[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حمید یحیی پور عصر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با موضوع بزرگداشت شهید خوش سیرت، اظهار کرد: شهید خوش سیرت متعلق به همه ملت ایران بویژه گیلانیان بوده و این شهید بزرگوار صرف نظر از رده های نظامی به عنوان یک انسان وارسته، عارف و اخلاق مدار مشهور بود.

وی ایثار و فداکاری را یکی از خصایص بارز شهدا برشمرد و افزود: در مسیر توسعه جامعه نیز باید ابعاد کوچک تری از ایثار شهدا وجود داشته باشد و برخی افراد از خواسته های خود بگذرند تا اخلاق مداری حفظ شود.

فرمانده سپاه آستانه اشرفیه با اشاره به نقش و ویژگی های شخصیتی شهید مهدی خوش سیرت، اضافه کرد: شهید خوش سیرت مردی دلیر، با ایمان، با خدا و اهل تقوا و پرهیزکار بوده و می تواند الگویی مناسب برای جوانان تبدیل شود.

سرهنگ یحیی پور شهید خوش سیرت را دلداده پروردگار معرفی کرد و گفت: شهید خوش سیرت دلداده جهاد بوده و همواره به دنبال شهادت می گشت، زیرا در مکتب اهل بیت پرورش یافته بود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به فرهنگ شهادت در جمهوری اسلامی، افزود: علیرغم تمام توطئه ها، انقلاب اسلامی به مسیر خود ادامه داده و در حال زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) و پایه ریزی تشکیل تمدن نوین اسلامی است.

فرمانده سپاه آستانه اشرفیه با اشاره به اهداف برپایی مراسم یادواره شهدا، بیان کرد: بازخوانی، تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهم ترین اهداف برپایی محفل یادواره شهدا است.

یحیی پور با بیان اینکه شهید خوش سیرت عمود خیمه جبهه انقلاب بود، گفت: این شهید یک فرمانده نظامی نبود بلکه فرمانده عارفی بود که شناخت از ایدئولوژی و مکتب داشت و ابعاد معنوی او بر ابعاد نظامی اولویت داشت.

وی تأکید کرد: خبرنگاران با ابزار رسانه شخصیت شهید خوش سیرت را به تصویر بکشند و به نسل جوان معرفی کنند.

بیان ابعاد شخصیتی شهید خوش سیرت

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان در این نشست با بیان اینکه امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: کاری که شما خبرنگاران در حوزه رسانه انجام می دهید یک کار زینبی است کار حسینی را شهدا انجام دادند امروز نباید این پرچم روی زمین بماند.

مهدی پارسا با اشاره به تلاش های دشمن در راستای ضربه زدن به نظام اسلامی، اضافه کرد: امروز دشمنان انقلاب، نظام و دین تلاش می کنند که ابعاد دینی و معنوی را از نسل های فعلی و بعدی بگیرند وظیفه داریم که برای پاسداشت یاد و خاطره شهدا هرچه که در توان داریم در طبق اخلاص قرار بدهیم.

وی با اشاره به اینکه هنوز ابعاد شخصیتی شهید خوش سیرت برای خیلی مشخص نشده است، افزود: باید با ابزار رسانه و تولید محتوا، ابعاد شخصیتی شهدا را برای نسل جدید بازگو کنیم.

شهید خوش سیرت طی دوران دفاع مقدس در عملیات هایی چون طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس، رمضان، مسلم بن عقیل، محرم، والفجر ۴، والفجر ۶، هورالعظیم، قدس، بدر، والفجر ۸، کربلای ۲، کربلای ۴، کربلای ۵، نصر ۴ حضور داشت و در مجموع ۱۳ بار در این عملیات ها مجروح شد.

شهید خوش سیرت مسئولیت های خود را در جبهه از فرماندهی دسته آغاز و پس از گروهان و گردان با رشادت و مدیریتی که از خود نشان داد؛ به فرماندهی تیپ دوم محرم و جانشین لشگر قدس گیلان منصوب شد که سرانجام نیز پس از هشت سال حضور در جبهه در عملیات نصر ۴ در فتح ماووت عراق در تاریخ ششم تیرماه ۱۳۶۶ به مقام شهادت نائل شد و در کنار دو برادر شهید خود به نام های رضا و حسین خوش سیرت در گلزار شهدای آستانه اشرفیه به خاک سپرده شد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان