[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، صالح محمدی صبح پنج شنبه در دیدار با مسئولان جهاد کشاورزی گیلان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۸۵ درصد مساحت استان در بخش کشاورزی مدیریت و حفاظت می شود، اظهار کرد: اگر در حوزه امنیت غذایی قوی نباشیم دچار آسیب می شویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه علم و دانش لازمه رسیدن به توسعه پایدار است، بیان کرد: جهاد کشاورزی رویکرد خود را به سمت دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی با انعقاد تفاهم نامه های علمی برده است.

وی با بیان اینکه برای استفاده از فناوری های نوین و هسته ای در گیلان برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: تولید و کشت قراردادی مدل توسعه یافتگی در کشاورزی بوده که امسال در حوزه کشاورزی آن را آغاز کرده ایم و تولید قراردادی گوشت، میوه و طیور نیز فعال است.

محمدی با اشاره به اینکه توسعه کشت دوم در اراضی شالیزاری در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد، عنوان کرد: پیگیری احداث سه شهرک گیاهان دارویی در دستور کار است و کار شناسایی آن را آغاز کرده ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: پرباران ترین استان کشور هستیم اما برنامه تأمین آب کشاورزی در سنوات گذشته که با آب سپیدرود بود در سال های کم بارش کشاورزان را دچار مشکل می کند لذا درخواست ما از وزارت نیرو این است که برنامه ویژه ای برای تأمین آب کشاورزی گیلان داشته باشد.

وی با بیان اینکه توسعه دامداری های کوچک روستایی از برنامه های مهم سازمان است، تصریح کرد: دامداری سنتی کیفیت بالاتر و قیمت بیشتری از مدل صنعتی دارد و اگر تولید قراردادی گوشت داشته باشیم ثروت را در این بخش برای دامداران به ارمغان می آوریم.

محمدی افزود: تنظیم بازار به جهاد محول شد و با تمام کاستی ها و بازنشستگی نیروها و کمبود امکانات اما در ایام نوروز با کمترین دغدغه اقلام مورد نیاز بازار را تأمین کردیم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان