[ad_1]

یک نشریه آمریکایی در گزارشی تصریح کرد که مقامات دولت بایدن در یک نشست به سناتورها اطمینان داده اند که در صورت نیاز تحریم ها علیه ایران تشدید خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از نشریه پولتیکو، حاضران در جلسه توجیهی محرمانه اعضای دولت بایدن (رئیس جمهور آمریکا) با سناتورها که شامگاه چهارشنبه برگزار شد، می گویند که مقامات دولتی در این نشست به سناتورها اطمینان داده اند که در صورت نیاز تحریم ها علیه ایران را تشدید خواهند کرد.

درحالی که مقامات دولت آمریکا بارها ادعا کرده اند که دیپلماسی بهترین راه تعامل با ایران است، در نشست شب گذشته خود با سناتورها به آنها اطمینان خاطر داده اند که به دلیل کم رنگ شدن امیدها درخصوص مسیر دیپلماتیک برای برنامه هسته ای ایران، واشنگتن در صورت نیاز تحریم ها علیه تهران را افزایش خواهد داد.

به نوشته پولتیکو، این تضمین ها در پی آن ارائه شد که قانونگذاران هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات بر دولت بایدن فشار آورند تا طرح جایگزینی را ارائه کند که می تواند از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته ای جلوگیری کند.

باب منندز رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا پس از این نشست با اشاره به مذاکرات احیای توافق هسته ای 2015 در وین گفت: به دلیل تمام نیات و مقاصد، هیچ گفت وگویی انجام نمی شود. سوال این است که آیا باز گذاشتن درها برای توافق بالقوه چیزی است که به عنوان یک موقعیت استراتژیک برای دولت مطلوب باشد تا به دنیا بگوید که "ما تلاش کردیم، اینجاست ببینید، آنها مایل به انجام آن نیستند"

پولتیکو در ادامه نوشت: مقامات دولت بایدن به سناتورها اطلاع دادند که تحریم های موجود علیه ایران حفظ خواهد شد. همچنین وقتی از منندز پرسیده شد که آیا دولت آمریکا اقدامات بیشتری را به عنوان راهی برای مهار برنامه هسته ای ایران در نظر می گیرد، پاسخ داد: من منتظر خواهم بود.

به نوشته این نشریه آمریکایی، سناتورهایی که در جلسه توجیهی روز چهارشنبه شرکت کردند، طیفی از گام های احتمالی بعدی برای سیاست ایالات متحده در قبال ایران، از ادامه جستجوی راه حل دیپلماتیک تا اعمال تحریم های جدید و درگیری با شرکای خود در منطقه را تشریح کردند. رئیس جمهور جو بایدن نیز قرار است ماه آینده به عربستان سعودی و سرزمین های اشغالی سفر کند تا در مورد طیف وسیعی از موضوعات، ازجمله ایران و قیمت جهانی انرژی گفت وگو کند.

مقامات وزارت امورخارجه آمریکا یا از اظهار نظر خودداری کردند و یا به سوالات درباره این نشست پاسخی ندادند.

رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران و برت مک گورک، هماهنگ کننده امور خاورمیانه در کاخ سفید دو مقام دولت بایدن هستند که در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان