به گزارش لنگرخبر، وحید خرمی در حاشیه بازدید از اراضی شالیکاری شهرستان لنگرود در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده اقدام به رهاسازی آب سد سفیدرود خواهیم کرد و لذا تا امروز هیچ نگرانی از حیث نوبت بندی آب تا پایان تیر وجود ندارد.



وی با اشاره به کاهش ورودی آب پشت سد و کمبود بارندگی ها و افزایش دمای هوا، افزود: اگرچه وضعیت ذخیره آبی امسال کمتر از سال گذشته است، اما با مدیریت و برنامه ریزی انجام شده، تاکنون مانند سال گذشته اراضی کشاورزی را آبیاری کردیم.



مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان، کاهش آورد سد سفیدرود را بیش از ۳۰ درصد سال گذشته دانست و خاطرنشان کرد: کشاورزان نگران نباشند، زیرا با نوبت بندی آب طبق جدول زمان بندی، کمبود ذخیره آبی را جبران کردیم.



خرمی، وسعت آبخور سد سفیدرود در اراضی شالیکاری شرق گیلان را حدود ۶۰ هزار هکتار دانست و عنوان کرد: کشاورزان اراضی سنتی که آبخور آنان تابع رودخانه های محلی است، به دنبال کم شدن آب رودخانه دچار مشکل می شوند و لذا به چاه ها مراجعه می کنند.



وی از هزینه کرد ۲۰ میلیارد تومانی جهت لایروبی رودخانه ها و شبکه های آبیاری استان خبر داد و گفت: اعتبارات خوبی نیز جهت راه اندازی و تعمیر ایستگاه های پمپاژ گذاشتیم تا هیچ چاه و پمپ آب منطقه ای و جهاد کشاورزی خاموش نماند.



مدیرعامل آب منطقه ای گیلان، همچنین از هزینه کرد بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در شهرستان لنگرود جهت لایروبی کانال ها و تعمیر تاسیسات آبرسانی خبر داد و خاطرنشان کرد: حدود دو میلیارد تومان تجهیزات برق رسانی برای ایستگاه های پمپاز شهرستان لنگرود خریداری شد.



انتهای پیام
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان